جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
صفحه اصلی » گروه » خبر » مس
گوری با ارزش در بازار فلزات
15 دی 1399 - 7:27
شناسه : 4782
تجارت فلزات همواره یکی از سودمندترین بحث‌های تاجران بزرگ و صنعتگران بوده است. بازاری بزرگ و داغ که عده‌ای مواد اولیه تولید خود را از آن تامین می‌کنند و دیگران به فکر سود از تبادلات هستند.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش دنیای معدن، واضح است که بازار فلزات همیشه یکی از داغ ترین بازارها در جهان بوده است. فلزات رنگین به علت کاربرد بالای آن ها در صنایع مختلف با تغییرات قیمتی خود موجب ایجاد تغییرات سنگینی در سایر بازارها و شرایط اقتصادی یک کشور می شوند. یکی از مهمترین فلزات این بازار که همیشه توجهات زیادی به آن معطوف بوده مس است. خرید و فروش مس چنان تاثیری در این بازار پر تلاطم دارد که می توان آن را به راحتی به عنوان نگین این بازار معرفی نمود. خرید و فروش مس در حالت های مختلف آن مانند ورق مس و یا شمش مس و یا آلیاژهایی که از آن به دست می آید مانند ورق برنج، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده است. در این مطلب قصد داریم تا به بررسی تجارت این فلز کاربردی بپردازیم.

مس، نگین سرخ بازار فلز

در بین فلزات مختلف مس فلزی است که شباهت بسیار زیادی را با فلزات گرانبها مانند طلا و نقره دارد. اما از نظر قیمت با آن ها برابری نمی کند. این هادی قدرتمند به دلایل مختلفی مانند زیاد بودن منابع آن در زمره این فلزات قرار نمی گیرد؛ اما در صنایع مختلف بسیار کاربردی و مفید است. از این رو خرید و فروش مس در اولویت بالایی قرار می‌گیرد.

تغییرات بازار جهانی و تاثیرات آن روی فروش مس

قیمت مس را می توان یک تابع وابسته به قیمت جهانی آن دانست. با وجود تحریم ها و همینطور شرایط اقتصادی خاص حاکم بر بازار فلز ایران، عوامل عمده ای وجود دارند که به صورت جهانی روی بازار مس تغییراتی را ایجاد می کنند و بازار فلز ایران را نیز تحت تاثیر قرار می دهند. این اقدامات را می توان به این صورت فهرست نمود:
رشد اقتصاد جهانی: با رشد جهانی قیمت فلزات که معمولاً به صورت سالیانه اتفاق می افتد قیمت مس نیز بالا خواهد رفت. معمولاً در افزایش قیمت های این چنینی، یک افزایش قیمت میانگین برای مس اتفاق می افتد و فروش مس صدمه ای نمی‌بیند.
بازارهای نوظهور: گاهی مواقع ایجاد شدن یک بازار جدید برای فروش مس و یا بالا رفتن مصرف این فلز تغییرات شدیدی در قیمت آن ایجاد می کند. بالا رفتن درخواست مس در کشورهایی مانند چین، هند و برزیل یکی از این موارد به شمار می رود که باعث افزایش قیمت فروش مس شده است.
اختلالات تامین کنندگان: بالا بردن قیمت مس از طرف تامین کننده نیز یکی دیگر از عواملی است که فروش مس را تحت تاثیر قرار می دهد. افزایش قیمت مس توسط بزرگترین تولید کننده مس یعنی بولیوی در سال ۲۰۰۷ نمونه ای از این دست موارد به شمار می‌رود.
فشارهای بازار: وقتی به دلیل بعضی از عوامل ذکر شده قیمت مس بالا رفته و فروش مس تحت تاثیر قرار بگیرد، تاجران با اعمال فشارهایی روی بازار و همینطور جایگزینی این فلز در معاملات تجاری با فلزهای دیگر، در صدد کنترل قیمت مس و کاهش آن بر می آیند، که این اقدامات معمولاً موفقیت آمیز خواهد بود.

تحلیل بازار برای فروش مس

خرید و فروش مس و به طور کلی تجارت این فلز و آلیاژهای وابسته به آن مانند ورق برنج، یک کار پیچیده و چند فاکتوره است. در تجارت مس شما باید به عوامل مختلفی توجه داشته باشید. یکی از مهم ترین این عوامل مورد استفاده و نوع فلز مس انتخابی شما است. به عنوان مثال انتخاب شمش مس، و یا ورق مس به عنوان کالایی که می خواهید این تجارت را با آن انجام دهید، همینطور بازار هدفی که تعیین کرده اید و نیازی که به هر کدام از این محصولات دارند می تواند روی تجارت شما تاثیر گذار باشد.
به طور کلی برای خرید و فروش مس باید به عواملی مانند، انتخاب شکل اصلی فلز مس (ورق مس، شمش مس، ضایعات مس)، انتخاب نوع تجارت مورد نظر (بورس کالا، خرید حواله، خرید فیزیکی کالا)، استراتژی سنجش بازار و همینطور ریسک هایی که متوجه این کار است توجه ویژه ای داشت.

ورق مس و ورق برنج، دو عضو مهم بازار تجارت فلز

در بین اشکال مختلفی که برای مس و آلیاژ برنج وجود دارد، ورق مس و ورق برنج بخاطر طیف وسیع کاربردی که دارند بیشتر مورد توجه قرار می گیرند. معمولاً از این ورق ها بسته به ضخامتی که دارند در صنایع مختلف استفاده می شود. از ورق هایی با ضخامت بالاتر برای کارهایی مانند ساخت ظروف مسی و برنجی و از ورق‌هایی با ضخامت کمتر برای استفاده در دستگاه ها و قطعات الکترونیکی استفاده می‌گردد.
ورق برنج نیز همانند ورق مس طرفداران خود را دارد. استحکام ورق برنج می تواند یکی از مهمترین علل خرید و فروش و کاربردهای این آلیاژ باشد. همینطور تولید ظروف برنجی از دیگر عواملی است که فروش این کالا را به یک بحث داغ و مهم تبدیل کرده است.
فروشگاه رحیمی (بازارفلز) از سال ۱۳۶۸ با هدف فروش و تهیه مقاطع مختلف مسی و برنجی شروع به فعالیت کرده است و در زمینه فروش ورق مس، رول و کویل مس، کویل فنری برنج و ورق برنج در راستای رفع نیاز بازار خدمت می کند. این مجموعه در سال ۱۳۷۴ همکاری با شرکت صنایع مس شهید باهنر را شروع کرد و پس از ۲۵ سال همکاری با این شرکت همچنان به صورت تخصصی اقدام به فروش محصولات نورد این کارخانه شامل ورق و رول های مسی و برنجی کرده است؛ لازم به ذکر است که با توجه به نیاز بازار در مقاطع زمانی مختلف اقدام به واردات این محصول از کشورهای دیگر نیز داشته است. این مجموعه با مدیریت جناب آقای رضا رحیمی با چشم انداز بلند مدت در نظر دارد، تمام نیازهای بازار اعم از کارفرمایان و کارخانه های بزرگ تا کارگاه های کوچک و مصرف کنندگان عزیز را با قیمتی مناسب و رقابتی در کمترین زمان ممکن تهیه نماید و به این همکاری‌ها چه در حجم اندک و چه پروژه های عظیم افتخار می‌کند.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.