سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
گون سدی برای توسعه معادن زنجان
01 شهریور 1400 - 12:21
شناسه : 16537
رییس اداره امور معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: قانون منع قطع گون، از گسترش فعالیت معادن با توجه به اقلیم استان جلوگیری می‌کند.
ارسال توسط : منبع : خبرگزاری صدا و سیما
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، مهدی فرامرزی رییس اداره امور معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در خصوص معدن سنگ‌آهن مروارید، اظهار داشت: بیشترین ماده معدنی استخراج شده از این معدن، سنگ‌آهن مگنتی است که پس از فراوری در صنایع پایین‌دستی به کنسانتره تبدیل و در واحدهای تولید فولاد مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این راستا معدن سنگ‌آهن مروارید با ذخیره قطعی پنج میلیون و ۴۰۰ هزار تن و امکان استخراج سالانه ۳۶۵ هزار تن،  برای ۲۰۰ نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

وی از ادامه اکتشاف برای افزایش ذخیره قطعی معدن خبر داد و افزود: به دلیل اجرای قانون گون در استان بسیاری از معادن به دلیل نداشتن امکان اکتشاف سینه‌کار جدید پس از اتمام کار معدن دارای پروانه، متوقف می‌شود و در نهایت با باطله‌برداری، مدت کوتاهی فعالیت می‌کنند. البته یکی دیگر از دلایلی که سبب کاهش فعالیت و یا تعطیلی معادن در استان زنجان شده، نبود بازار فروش محصولات به علت تعطیلی برخی صنایع و یا افت قیمت محصولات است؛ به‌ طوری‌ که قیمت فروش بسیار کم‌تر از قیمت تمام شده است.

رییس اداره امور معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در پایان خاطرنشان کرد: تحریم‌ها دیگر عاملی است که سبب کاهش فعالیت معادن شده و برخی معادن بسیار کمتر از ظرفیت اسمی خود فعالیت می‌کنند و حتی در برخی موارد بازارهای بین‌المللی خود را از دست داده‌اند. در حال حاضر از ۳۵۰ معدن دارای پروانه‌ بهره‌برداری در استان ۲۴۰ معدن در حال فعالیت است که این فعالیت از استخراج تا باطله‌برداری را شامل‌ می‌شود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.