سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
یزد، صدرنشین در تنوع مواد معدنی
25 اردیبهشت 1400 - 11:58
شناسه : 12138
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد عنوان کرد؛ رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد، گفت: یزد به‌رغم گستردگی اکتشافات در سایر استان‌ها سال‌ها در جایگاه نخست در زمینه تنوع مواد معدنی قرار دارد.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، محمدرضا علمدار یزدی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد، اظهار داشت: استان یزد در حال حاضر در زمینه تنوع مواد معدنی رتبه اول در سطح کشور را دارد و این استان را می‌توان در این زمینه به کلکسیون مواد معدنی تشبیه کرد.

وی افزود: یزد با وجود وضعیت نامناسب آب و هوایی و زیستی، ذخائر معدنی عظیمی را در خود جای داده به نحوی که اکنون با وجود معادن سنگ‌آهن چغارت و شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، یکی از بزرگ‌ترین قطب‌های معدنی آهن کشور به شمار می‌رود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد، گفت: در حال حاضر بیش از ۴۳ نوع ماده معدنی در سه گروه فلزی خاک‌های صنعتی، سنگ‌های تزئینی و نما و مصالح ساختمانی در ۶۴۱ معدن دارای پروانه بهره‌برداری استخراج می‌شود.

علمدار یزدی با بیان اینکه یزد از نظر استخراج و اشتغال نیز رتبه دوم کشور را دارد، بیان کرد: ظرفیت استخراج از این معادن سالانه بیش از ۶۹ میلیون تن است و این معادن توانسته‌اند در سطح استان برای ۱۲ هزار و ۳۵۰ نفر به صورت اسمی ایجاد اشتغال کنند.

وی در پایان با اشاره به اشتغال‌زایی مناسب معادن در استان یزد، خاطرنشان کرد: این معادن توانسته‌اند به سهم خود بخشی از مشکلات اجتماعی را حل کنند ضمن اینکه برخی معادن با انجام مسئولیت‌های اجتماعی خود، موفق به رفع بخشی از نیازها و کمبودهای محل استقرار خود شده‌اند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.