چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
یکسان‌سازی لازمه‌ی توسعه اکتشاف
23 شهریور 1400 - 10:18
شناسه : 17735
رییس هیات عامل ایمیدرو مطرح کرد؛ رییس هیات عامل ایمیدرو در نشست کمیته راهبری اکتشاف سازمان با تاکید بر تولید و گردآوری اطلاعات در بخش ژئوفیزیک هوایی، گفت: یکسان‌سازی، گردآوری و تکمیل اطلاعات ژئوفیزیک هوایی از الزامات توسعه بخش اکتشاف به شمار می‌رود. لذا این اطلاعات باید در سامانه «کاداستر» آورده شود
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، وجیه‌الله جعفری رییس هیات عامل ایمیدرو در نشست کمیته راهبری اکتشاف سازمان با بیان اینکه در زمینه تهیه اطلاعات، شورای راهبری اکتشاف در ایمیدرو تشکیل شده است، اظهار داشت: هدف از تشکیل این شورا، ارائه ایده‌ها و تعیین مسئولیت‌های سازمان‌های ذی‌ربط بود که خوشبختانه پایش اقدامات در حال انجام است.

وی هدایت نقدینگی به بخش اکتشاف برای توسعه و تقویت این حوزه را از سیاست‌های ایمیدرو دانست و افزود: نگاه ایمیدرو در زمینه اکتشاف، ملی است و این سازمان پیرو سیاست‌های توسعه‌ای، بستر اجرای برنامه‌ها اکتشاف را فراهم کرده است. در این راستا ایمیدرو با هدف توسعه و تامین خوراک حوزه معدن و صنایع معدنی، برنامه‌های اکتشاف را دنبال می‌کند.

رییس هیات عامل ایمیدرو تامین و ساخت تجهیزات حوزه اکتشاف با راهبری این سازمان را از دیگر برنامه‌های توسعه‌ای خواند و گفت: تامین مالی برای واردات تجهیزات اکتشاف و حفاری توسط شرکت‌های بزرگ مورد توجه است و این موضوع تحقق دستیابی به هدف دو میلیون متر حفاری را سرعت خواهد بخشید.

در این جلسه نمایندگان حوزه اکتشاف وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان زمین شناسی و شرکت‌های معدنی حضور داشتند و به بیان نظرات و تشریح اقدامات مجموعه خود پرداختند. علاوه بر این مطالعات جهت تکمیل و تولید اطلاعات پایه در کشور از سوی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور برای یک برنامه پنج ساله با تامین منابع مالی توسط ایمیدرو در حال پیگیری است.

گفتنی است، در این طرح پنج ساله اهدافی از جمله نوسازی و بهسازی زیرساخت‌ها و تجهیزات اکتشافی و آزمایشگاهی کشور با هدف افزایش بازدهی مطالعات و فرایندهای اکتشاف در کشور و همچنین توانمندسازی متخصصان اکتشافی در کشور در حوزه زمین‌شناسی و اکتشاف جهت تکمیل اطلاعات پایه کشور در حوزه زمین‌شناسی، انجام مطالعات ژئوفیزیک هوایی به میزان ۴۰۰ هزار کیلومتر خطی به منظور تکمیل اطلاعات پایه کشور و آغاز پروژه اکتشافات سیستماتیک در مقیاس یک‌ پنجاه هزارم در چهار لایه فلزی، غیرفلزی، کانی‌های قیمتی و نیمه قیمتی و عناصر نادر خاکی با تامین منابع مالی از سوی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) هدف‌گذاری شده است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.