جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
یک‌میلیارد تن ذخیره به منابع معدنی شرکت مس افزوده شد
27 اسفند 1399 - 10:41
شناسه : 9216
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران: مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: امسال با تلاش کارکنان، صنعت مس یک میلیارد تن ذخیره جدید با عیار متوسط نیم درصد اکتشاف و به دارایی‌های برترین شرکت بازار سرمایه کشور اضافه شد.
ارسال توسط : منبع : مس پرس
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، اردشیر سعدمحمدی مدیرعامل شرکت مس اظهار داشت: باعث افتخار است که اعلام کنیم امسال موفق به انجام ۱۰۰ هزار متر حفاری اکتشافی شده‌ایم که نسبت به سال ۱۳۹۸ رشد ۵۰ درصدی و نسبت به سال ۱۳۹۷ رشد ۲۵۰ درصدی داشته است.

وی با بیان این‌که در سال گذشته تقریبا نزدیک به ۷۰ هزار متر و در سال ۱۳۹۷، ۳۹ هزار و ۵۰۰ متر عملیات حفاری اکتشافی داشتیم، افزود: خوشبختانه نتایج ناشی از اکتشافات صورت‌گرفته بسیار مطلوب است به‌طوری‌که تا به امروز موفق شده‌ایم نزدیک به ۷۳۰ میلیون تن ذخیره جدید با عیار ۰٫۴۸ درصد در منطقه «سریدون» در استان کرمان اکتشاف کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: همچنین در منطقه سونگون استان آذربایجان شرقی ۲۶۵ میلیون تن ذخیره جدید به ذخایر قبل اضافه شد.

سعدمحمدی ابراز امیدواری کرد و اذعان داشت: در تلاش هستیم تا بتوانیم سال ۱۴۰۰ با گسترش پهنه‌ها و عملیات اکتشافی رکورد بیش از ۲۰۰ هزار متر حفاری را به ثبت رسانیم و ذخایر جدیدی برای کشور به ارمغان بیاوریم تا رتبه کشور در ذخایر را از هفتم جهانی، به رتبه ششم ارتقا دهیم.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های شرکت مس در کنار رشد فعالیت‌های اکتشافی برنامه‌ریزی برای خرید تجهیزات جدید و سیستم‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به روز دنیا برای این فعالیت‌ها است، به همین منظور فرآیند خرید ۱۵ دستگاه جدید حفاری که توانایی اکتشاف در اعماق را دارد نهایی شده است.

سعدمحمدی بیان کرد: با ورود این دستگاه‌ها شاهد نو شدن ناوگان و تجهیزات اکتشافی خواهیم بود و با استفاده از سیستم‌های نرم‌افزاری، هوشمند فنی و الکترونیکی و سیستم‌های ماهواره‌ای و اکتشاف ابرهای الکترونیکی بتوانیم یک نگاه جدید و عملیاتی و فنی را در کشور فراهم کنیم تا با قدرت بیشتری در سال آینده ذخایر بسیار بزرگ‌تری را به منابع معدنی کشور اضافه کنیم.

مدیرعامل شرکت مس در پایان خاطرنشان کرد: به دنبال گسترش دادن فعالیت‌های اکتشافی در این مناطقی مانند خراسان رضوی، آذربایجان غربی، اردبیل، یزد و سیستان بلوچستان هستیم تا با دستیابی به ذخایر جدید و توسعه فعالیت‌های معدنی شاهد اشتغال‌زایی و ایجاد ارزش‌افزوده در این مناطق و کشور باشیم.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.