چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
یک هزار میلیارد به معادن کرمان و راور اختصاص یافت
23 اسفند 1400 - 12:19
شناسه : 25738
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: برای عملیات اکتشافی در شمال و جنوب شهرستان‌های کرمان و راور، توافق یک هزار میلیارد تومانی صورت گرفته که تیم اکنون تجهیز و اعزام شده است.
ارسال توسط : منبع : خبرگزاری فارس
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، محمدرضا پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در جلسه شورای معادن استان کرمان، اظهار داشت: تقریبا همه محدوده‌های معدنی شمال استان در حوزه حفاظت سازمان انرژی اتمی قرار گرفته و گفت‌وگوهای لازم نیز انجام شده تا اجازه اکتشاف، دسترسی به ذخایر و مواردی که منعی ندارد، صورت گیرد.

وی افزود: در سال آینده تفاهم‌نامه همکاری بین استان و سازمان انرژی اتمی منعقد خواهیم کرد که بهره‌برداری از معادن در این بخش تعیین تکلیف شود. علاوه بر این در بحث محیط زیست نیز از سوی ریاست سازمان محیط زیست اعلام آمادگی شده که همکاری صورت بگیرد و پیشنهاد می‌شود آزادسازی پهنه‌های حبس شده توسط سازمان‌های انرژی اتمی و محیط زیست یکی از اولویت‌های شورای معادن برای سال آینده باشد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: با پیگیری این اولویت‌ها، سال آینده آغاز تحولات بزرگ استفاده از ذخایر معدنی خدادادی استان کرمان باشد که این استان واقعا بهشت معادن است و هیچ استانی ذخایر معدنی به اندازه کرمان را ندارد. در جنوب استان هیچ کدام از ظرفیت‌های سنگ‌آهن و مس عملیاتی نشده و باید سال آینده تعهدات فعال‌سازی ظرفیت‌های مشخص شده در مس و پیگیری شود.

پور ابراهیمی بیان کرد: توافقات بسیار خوبی با هییت‌مدیره ایمیدرو داشته‌ایم که باید توافقات این جلسه پیگیری شود. یکی از موارد ایجاد پایگاه امداد و نجات شمال استان در بحث کارگران معادن صورت بگیرد.

وی ادامه داد: مسئله دیگر، عملیات اکتشافی در شمال و جنوب شهرستان‌های کرمان و راور است که سه پهنه گلباف، راین، چترود و راور در اختیار آن‌ها قرار داده شده و کف توافق یک هزار میلیارد تومان است که تیم اکنون تجهیز و اعزام شده است. همچنین مقرر شد در نیمه اول سال آینده گزارش بخش اول نتایج مطالعات ژئوفیزیک و ژئوتکنیک این مناطق به شورای معادن بیاید و با این کار ورود شرکت‌های خصوصی به سرمایه‌گذاری در معادنی است که قبلا اطلاعات اکتشافی را نداشته‌ایم.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: موضوع دیگر پهنه‌های در اختیار ایمیدرو باید تعیین تکلیف شود که طبق این صورت‌جلسه ۸۰ درصد از محدوده‌ها و پهنه‌ها از شرکت ایمیدرو آزادسازی شده است که کار بسیار مهمی است. مطمئن هستیم یکی از ظرفیت‌های قدرتمند ما برای توسعه، فعال‌سازی معادن و فراوری بخش معدن است که باید با شتاب بیشتری نسبت به گشته جلو برود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.