سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
یک هزار و ۲۰۰ محدوده معدنی امیدبخش شناسایی شد
09 اردیبهشت 1400 - 11:43
شناسه : 11454
سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت: سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در نشست بررسی بسته پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای پشتیبانی و مانع‌زدایی از تولید که با حضور وزیر صمت، نمایندگان مجلس و فعالان بخش خصوصی برگزار شد، از شناسایی بیش از یک هزار و ۲۰۰ محدوده معدنی امید بخش خبر داد و گفت: ۷۵۳ فقره از این محدوده‌ها به دارندگان خود پهنه واگذار می‌شود.
ارسال توسط : منبع : شاتا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، اسدالله کشاورز سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در این نشست، اظهار داشت: همچنین نزدیک به ۵۰۰ پهنه معدنی از طریق مزایده در اختیار واجدین شرایط و افراد دارای اهلیت و صلاحیت برای فعال‌سازی قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه ۳۱۰ پهنه در کل کشور به مساحت بیش از یک میلیون کیلومتر مربع برای فعال‌سازی و آزادسازی وجود دارد، افزود: از بین ۳۱۰ پهنه معدنی، حدود ۱۲۰ پهنه آزادسازی شده و مطالعات آن به اتمام رسید و مطالعات ۱۹۰ پهنه دیگر نیز در دست اقدام است.

سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت: همچنین تعداد محدوده‌های ثبت شده توسط سامانه کاداستر بیش از هشت هزار و ۴۱۶ مورد است، که از این تعداد استعلام ۸۵۲ مورد انجام شد.

صدور ۱۰۸۹ پروانه اکتشاف در سال گذشته

کشاورز در ادامه با اشاره به برخی آمار مجوزها، اضافه کرد: در سال ۱۳۹۹ حدود یک هزار و ۸۹ پروانه اکتشاف صادر شده است که این پروانه‌ها مساحتی حدود هشت هزار و ۸۵۱ کیلومتر مربع را شامل می‌شود. همچنین تعداد گواهی‌های کشف صادره در ۱۲ ماه گذشته ۵۵۸ فقره است.

وی ادامه داد: در سال گذشته بیش از ۱۳ هزار و ۶۴۳ پروانه معدنی برای واجدین شرایط صادر شد.

لازم به توضیح است که جلسه هم‌اندیشی و ارائه بسته پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها از تولید با حضور معاونان وزارتخانه، نمایندگان تشکل‌ها و انجمن‌های تخصصی بخش خصوصی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.