سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
۱۰ میلیارد ریال مشوق صادراتی پرداخت شد
17 شهریور 1400 - 10:29
شناسه : 17411
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری: رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به لزوم تشویق تولیدکنندگان برای افزایش صادرات گفت: طی یک‌ سال اخیر ۱۰ میلیارد و ۷۰ میلیون ریال مشوق صادراتی به سه شرکت فعال اقتصادی در این استان پرداخت شده است.
ارسال توسط : منبع : شاتا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، سجاد رستمی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در حاشیه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان، اظهار داشت: فراخوان پرداخت مشوق‌های صادراتی به فعالان اقتصادی استان صادر شده است و می‌توانند از هم‌اکنون برای دریافت مشوق‌های صادراتی خود اقدام کنند. علاوه بر این برنامه‌ریزی برای پرداخت مشوق‌ها با هدف توسعه بیشتر تولیدات صادراتی، پشتیبانی و مانع‌زدایی از صادرکنندگان انجام شده است.

وی مشوق‌های صادراتی را مجموعه‌ای از جوایز، کمک‌ها و تسهیلات اعلام کرد و افزود: بازپرداخت حقوق ورودی، مواد اولیه، قطعات به‌کار رفته در تولید کالاهای صادراتی، اعطای جایزه و معافیت درآمدهای صادراتی از پرداخت مالیات جزو مهم‌ترین مشوق‌های صادراتی به‌شمار می‌رود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری تعهد چهارمحال و بختیاری در پایان برای صادرات کالای از گمرک استان طی سال‌جاری را ۳۵ میلیون دلار دانست و خاطرنشان کرد: در پنج ماهه منتهی به مردادماه امسال دو سوم این تعهد محقق شده است و تا پایان سال ۵۰ درصد بیشتر از تعهد، تحقق می‌یابد. علاوه بر این سال گذشته از مجموع ۵۶ صادرکننده برتر کشور، سه صادر کننده فعال در زمینه تولید لوازم خانگی، موکت و ورق خودرو از چهارمحال و بختیاری بوده است.

گفتنی است در پنج ماهه نخست سال‌جاری ۳۳ هزار و ۳۰ تن کالا به ارزش ۲۱ میلیون و ۳۵۷ هزار و ۶۵۲ دلار از گمرک این استان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۶۲ درصد و از لحاظ وزنی ۱۰۳ درصد افزایش داشته است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.