پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
۱۱۲۶ میلیون تن ذخایر معدنی در سیستان و بلوچستان کشف شد
12 آذر 1399 - 5:41
شناسه : 2348
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: ذخیره کلی مواد معدنی کشف شده در استان تاکنون بالغ بر یک هزار و ۱۲۶ میلیون تن بوده است.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات به نقل از دنیای معدن، داود شهرکی در نشست شورای معادن سیستان و بلوچستان اظهار داشت: ذخیره کلی مواد معدنی کشف شده در استان تاکنون بالغ بر یک هزار و ۱۲۶ میلیون تن بوده که از این میزان ۷۶۳ میلیون تن در حال بهره برداری و ۳۶۳ میلیون تن نیز شناسایی شده که آماده واگذاری به سرمایه گذاران است. طرح های اکتشافی سیستان و بلوچستان ۱۷۴ مورد و حجم سرمایه گذاری پیشنهادی ۶۰۹۹ میلیارد ریال و ظرفیت اشتغال ۵۲۲ نفر است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: طرح تکمیل نقشه های زمین شناسی، طرح تکمیل داده های پایه ژئوفیزیک هوایی با اعتباری بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان، طرح شناسایی و پیجویی پهنه های اکتشافی با اعتباری بالغ بر ۲٫۱۶ میلیارد تومان، طرح اکتشافی عمومی- تفضیلی با اعتباری بالغ بر ۴۴ میلیارد تومان، طرح بازرسی و ارزیابی وضعیت ایمنی معادن، طرح احیاء و فعالسازی و توسعه معادن کوچک مقیاس ۱۱ واحد معدنی با سرمایه گذاری ۲۵۰ میلیارد ریال و اشتغال ۱۸۳ نفر، طرح های صنایع معدنی در دست اجرا با اعتباری بالغ بر سه هزارو ۴۱۱ میلیارد تومان، طرح های مصوب و در دست مطالعه زیرساخت معادن مجموعاً به طول ۴۳ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۶۴ میلیارد تومان و تفاهم نامه های سازمان با شرکت های دولتی و خصوصی از طرح های مهم اکتشافی ـ معدنی در دست اجرا سال جاری است.

احمدعلی موهبتی نیز در این نشست اظهار داشت: مزیت مهم استان در مجموعه وزارت صمت نهفته است زیرا ترانزیت، تجارت و معدن سه مزیت مهم استان در این حوزه است که با برنامه ریزی های صورت گرفته می توانیم سال آینده خوبی رقم زده و برنامه ریزی برای ورود به برنامه هفتم را از هم اکنون شروع کرده و اثرگذاری کار را به نحو شایسته انجام دهیم.

روایت تسنیم از بحران آب در شرق سیستان و بلوچستان / ۳۰ هزار نفر در حومه شهر سراوان جیره بندی آب دارند + فیلمجابجایی کالا در سیستان و بلوچستان از مرز ۳ میلیون تن گذشتتوزیع ۵۰ هزار سبد معیشتی بنیاد مستضعفان در سیستان وبلوچستان/ توزیع سبد در حاشیه شهر زاهدان آغاز شد

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: آنچه تاکنون به منصه ظهور رسیده در حوزه مطالعات و ردیف های مختلفی که برای آن هزینه شده در حوزه تکمیل مطالعات چه در بحث های اکتشاف معادن و چه سایر موارد و نوع نگاهی که در کشور نسبت به سیستان و بلوچستان بوده باید از این مزیت خوب استفاده کنیم.

وی بیان کرد: ارتباط خوبی که میان بخش خصوصی و دولتی در حوزه معادن وجود دارد موجب خرسندی و قدردانی است و این همدلی باید منتج به نتیجه شود. زمانی در حوزه دستورهای این نشست وظیفه خودمان را انجام داده ایم که در معادن سیستان و بلوچستان تکاپو و رونق به وجود بیاید.

موهبتی تصریح کرد: نشست های حوزه معدن باید منظم باشد و همچنین جلسات با مسوولان کشوری در رده های مختلف اثرگذاری لازم برای جذب سرمایه گذار به منظور گرفتن اختیاراتی که در کشور می تواند واگذار به سیستان و بلوچستان شود بسیار حائز اهمیت است. در حوزه معادن بخش دولتی وظایف خود را به خوبی انجام دهد و باید بخش خصوصی را حمایت کنیم تا در جایگاه بخش خصوصی کشور اثرات خوبی داشته باشد.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه باید از ظرفیت مطلوب افغانستان و پاکستان بیشتر بهره برد، خاطرنشان کرد: اگر یک ماشین در یک نقطه از مرز توقف دارد برای ما زنگ خطر زده می شود. مرز ریمدان در همین ماه هم توافق شده که راه اندازه ی شود و امیدواریم که بتوانیم سه تا چهار نقطه مرزی دیگر را نیز راه بیندازیم.

وی ادامه داد: مرز رسمی پیشین مصوب است همچنین با توافق دو کشور مرز کوهک را نیز در کارگروه مرزهای رسمی کشور مصوب کردیم. انتظار داریم که اتاق معدن سیستان و بلوچستان با افغانستان ارتباط خوبی برقرار و در معادن این کشور مشارکت خوبی ایجاد کند زیرا این مهم رونق جاده، ترانزیت و بندر را فعال می کند.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.