جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
۱۲۰ واحد معدنی استان بوشهر فعال است
25 آذر 1399 - 6:54
شناسه : 3352
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: از مجموع ۲۵۸ پروانه ‎بهره برداری معدن صادر شده در این استان اکنون ۱۲۰ واحد آن فعال است و مابقی تعطیلی موقت گرفتند.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات به نقل از دنیای معدن، سید حسین حسینی روز سه شنبه افزود: از لحاظ ذخیره معدنی قطعی بویژه معدن‏های آهکی بوشهر از جمله استان‏های با ذخیره بالا است.
وی بیان کرد: زمینه جذب سرمایه‎گذار برای معدن‏ سیمان‎های سفید و خاکستری در حال پیگیری است و کارهای اولیه آن انجام شده است.
حسینی ادامه داد: برگزاری نشست ‏های شورای عالی معادن به استان‏ها واگذار شده که این رویکرد حل مسائل و مشکلات واحدها از جمله تمدید مجوز فعالیت در استان صورت گیرد.
وی عنوان کرد: در استان بوشهر اکنون ۹ پهنه اکتشافی وجود دارد که امور مرتبط با آن از سوی سازمان زمین شناسی در حال انجام است تا مطالعات اکتشفات معدنی در استان محقق شود.
حسینی یادآورشد: مطالعات اکتشافی در استان بوشهر بیشتر نفت محور صورت گرفته و فعالیت سازمان زمین شناسی برای مطالعات پهنه‏ های اکتشافی فرصتی برای شکوفایی ظرفیت معدنی استان است.
وی عنوان کرد: طرح های فرآوری مواد معدنی مانند آهک هیدراته، کربنات کلسیم و دولومیت است که در شهرستان‏های دشتی و دیر فعالیت آنها آغاز شده است.
حسینی ادامه داد: یک واحد بوکسیت شهرستان دشتی نیز در مرحله پروانه اکتشاف است که چنانچه به نتیجه برسد امکان ایجاد سه هزار فرصت شغلی دارد.
وی اظهارداشت: یکی از موانع مهم فراروی توسعه معدنی استان بوشهر وجود تعارض‎هایی مابین اداره سازمان‎های محیط زیست، صمت، و مناطبع طبیعی و آبخیزداری است که با تعامل بیشتر باید زمینه حل آن برطرف شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت:در نیمه نخست سال جاری ۶ میلیون تن از واحدهای معدنی استان استخراج شده است.
وی افزود: میزان وصول حقوق دولتی از معادن تا پایان آبان ماه سال جاری مبلغ ۲ میلیاردو ۶۰۰ میلیون تومان است که درمقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۴درصدی داشته است .
حسینی یادآورشد: حجم سرمایه گذاری در معادن استان معادل ۹۴ میلیارد و ۷۲۰ هزار تومان است و یکهزار و ۳۵۲ نفر در این بخش اشتغال دارند.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.