سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
۱۳۵ نفر از تعداد شاغلان معدنی کاسته شد
03 شهریور 1400 - 17:22
شناسه : 16640
براساس آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، طی چهار ماهه نخست سال جاری گرچه نسبت به مدت مشابه سال گذشته، بالغ بر ۳۸ درصد صرف عملیات اکتشاف شده است، اما از میزان اشتغال افراد به واسطه صدور پروانه‌های بهره‌برداری 8 درصد کاسته شد؛ این در حالیست که آمار همه مجوزهای معدنی صادر شده طی این مدت نیز کاهشی بوده است.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه، در مجموع میزان صدور همه مجوزهای معدنی و میزان اشتغال در معادن به واسطه پروانه بهره‌برداری نسبت به چهار ماهه نخست سال ۱۳۹۹ کاهشی بوده و تنها هزینه صرف شده به جهت عملیات اکتشاف افزایشی بوده است. این در حالیست که طبق آمار سه ماهه، از صدور پروانه بهره‌برداری معادن و ۵ درصد از میزان اشتغال کاهش پیدا کرد.

در مجموع چهارماهه سال ۱۴۰۰ معادل ۲۸۶ فقره پروانه اکتشاف صادر شده که نسبت به ۲۹۷ فقره صدور پروانه اکتشاف صادر شده در مدت مشابه سال گذشته کاهش ۳.۷ درصدی داشته است. همچنین طی مدت مذکور سال جاری ۱۴۳ فقره گواهی کشف معادن صادر شده که با تعداد مجوزهای چهار ماهه ابتدایی سال ۱۳۹۹ برابری می‌کند.

طبق آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت، در صدور پروانه بهره‌برداری طی چهار ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشترین افت صدور مجوز مربوط به پروانه بهره‌برداری است که با کاهش ۲۲.۵ درصدی از ۲۰۴ فقره به ۱۵۸ فقره رسیده است.

آخرین آمار کاهشی این گزارش نیز مربوط به میزان اشتغال به واسطه صدور پروانه‌های بهره‌برداری است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افت ۸ درصدی داشته است. در حالی که طی چهار ماه نخست سال گذشته یک هزار و ۶۸۸ نفر مشغول شدند، این میزان در مدت مشابه سال جاری به یک هزار و ۵۵۳ نفر رسید.

گفتنی است، در مقابل اما سرمایه صرف شده برای عملیات اکتشاف طی چهار ماه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۸.۴ درصد افزایش یافته است. سرمایه مجوزهای صادره برای گواهی کشف معادن که معادل هزینه صرف شده برای عملیات اکتشاف است، در مدت مذکور سال جاری ۴۵۸ میلیارد ریال بود و این در حالی است که طی مدت مشابه سال گذشته ۳۳۱ میلیارد ریال صرف شده است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.