پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
۱۵ معدن در چهارمحال و بختیاری فعال می‌شود
15 اردیبهشت 1400 - 12:22
شناسه : 11740
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۱۵ معدن استان امسال احیا خواهد شد، گفت: این معادن شامل سنگ تزئینی، سنگ لاشه و دولومیت است که از طریق برگزاری مزایده به سرمایه‌گذاران واجد شرایط واگذار می‌شود.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، مهرداد قاسمی معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: برای فعال شدن دوباره این تعداد معدن در چهارمحال و بختیاری یک‌ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و با بهره‌برداری از این معادن حداقل برای ۱۰۵ نفر در استان ایجاد شغل خواهد ‌شد.

وی معادن قابل احیا را شامل ۲ گروه دانست و افزود: این گروه‌ها شامل معادن غیرفعال که دارای پروانه بهره‌برداری هستند و معادن فاقد پروانه بهره‌برداری است که از طریق مزایده واگذار می‌شود. علاوه براین طی سال گذشته پنج میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع مواد معدنی در این استان استخراج شده است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری، گفت: هم‌اکنون ۱۰۷ معدن دارای پروانه بهره‌برداری در استان فعال هستند که ذخیره قطعی آن‌ها حدود ۸۹۰ میلیون تن برآورد شده است. در این معادن هشت نوع ماده معدنی شامل سنگ تزئینی ساختمان، مواد اولیه سیمان، گچ و شن و ماسه و سیلیس، خاک نسوز و دولومیت وجود دارد.

قاسمی بیان کرد: حقوق دولتی معادن در سطح ملی و استانی هفت برابر شده که پس از دریافت آن و واریز به خزانه کل کشور، ۱۵ درصد برای انجام عملیات بهداشتی، درمانی و عمرانی در مناطق مجاوز معادن و ۱۲ درصد نیز به‌منظور احیای جنگل‌ها و منابع‌طبیعی مجاور معادن اختصاص هزینه خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طی سال گذشته ۳۸ میلیارد ریال از بهره‌برداران معادن چهارمحال و بختیاری بابت حقوق دولتی مرتبط با برداشت پنج میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع مواد معدنی در استان دریافت شده که نسبت به مدت مشابه در سال ۱۳۹۸ افزون‌بر ۲۵ درصد افزایش داشته است.

به براساس این گزارش، در استان چهارمحال و بختیاری ۱۲۵ معدن متروکه شناسایی شده است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.