پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
۲۶ فقره پروانه اکتشاف معادن مس در استان سمنان صادر شد
19 آبان 1399 - 7:52
شناسه : 1263
رئیس صنعت معدن و تجارت سمنان از صدور ۲۶ فقره پروانه اکتشاف معادن مس در سطح استان خبر داد و گفت: این معادن می توانند سهم خوبی از اشتغال حوزه صنعت و معدن داشته باشند.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات به نقل از دنیای معدن، علی تشنه در خصوص اشتغال زایی به خصوص در حوزه معدن استان سمنان، بیان کرد: تاکنون ۲۶ فقره پروانه اکتشاف فقط برای معادن مس استان صادر شده که بهره برداری و سرمایه گذاری بر روی واحدهای فرآوری آنها می تواند زمینه های اشتغال خوبی را در سطح استان پدید آورد.

وی با بیان اینکه ۲۰ میلیون تن برآورد داشته های معادن مس در پروانه های اکتشافی است، ابراز کرد: این معادن در کنار بیش از ۶۰۰ معدن استان سهم خوبی از اشتغال دارند اما اگر بتوانیم زمینه را برای ترویج و سرمایه گذرای بیشتر بر روی واحدهای فرآوری فراهم سازیم این سهم به مراتب تقویت نیز می شود.

حمایت از سرمایه گذار

رئیس صمت استان سمنان با بیان اینکه در شش ماهه نخست سال جاری ۲۱ فقره پروانه اکتشاف معادن در سطح استان صادر شده است، تاکید کرد: برای اکتشاف بر روی این معادن ۹۳ میلیارد سرمایه گذاری صورت گرفته است.

تشنه دل با بیان اینکه در این بازه زمانی همچنین ۴۸ فقره مجوز معدن در سطح استان صادر شده است، تاکید کرد: مجموع این معادن اشتغال ۱۴۵ نفر را تأمین می کنند که نسبت به شش ماهه نخست سال قبل رشد بیش از ۱۰۰ درصد تحقق یافته است.

وی با بیان اینکه ظرفیت استخراج سالانه معادن استان سمنان بیش از ۲۳ میلیون تن است و این نشان می دهد با سرمایه گذاری بیشتر در حوزه فرآوری محصولات معدنی می توانیم اشتغال در این حوزه را گسترش دهیم که در این راه حمایت از سرمایه گذار و جذب آنان در دستور کار قرار دارد.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.