پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
۴۸۰ معدن راکد خراسان رضوی به مزایده گذاشته می‌شود
09 آذر 1399 - 9:47
شناسه : 2137
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: با توجه به تاکید استاندار و ابلاغیه وزیر صنعت، معدن و تجارت، معادن غیر فعال در همه استان‌های کشور باید به مزایده گذاشته شود که در این راستا 480 معدن راکد و غیر فعال در خراسان رضوی شناسایی شده است.
ارسال توسط :
پ
پ

علی رسولیان در نشست شورای معادن خراسان رضوی اظهار کرد: از این تعداد ۳۶۱ معدن بلوکه شده در استان هستند که دلیل بلوکه شدن آن‌ها پاسخ منفی برخی دستگاه‌ها به استعلام بوده است.

وی افزود: پروانه اکتشاف ۲۵۸ معدن در خراسان رضوی که جزء معادن قدیمی هستند، سال‌ها قبل صادر شده اما از آنجا که این معادن فعال نشده، پروانه آن‌ها ابطال گشته که این معادن با بررسی مجدد و دریافت پاسخ مثبت استعلام از اداره کل منابع طبیعی، به مزایده گذاشته خواهد شد.

رسولیان تعداد معادن دارای پروانه‌های کشف مزایده‌ای استان را ۱۵۹ فقره ذکر و بیان کرد: در دوره‌ای که برای این معادن پروانه صادر شده، طبق قانون، نیاز به استعلام از اداره کل منابع طبیعی وجود نداشته اما در صورت به مزایده گذاشتن این معادن، باید استعلام آن‌ها دوباره از اداره کل منابع طبیعی گرفته شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: ۱۶۳ معدن نیز در خراسان رضوی دارای پروانه بهره‌برداری سلب صلاحیت‌شده هستند که برای به مزایده گذاشتن آن‌ها نیازی به اخذ استعلام از اداره کل منابع طبیعی نیست.

وی اضافه کرد: از زمان ابلاغ دستورالعمل وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر فعال‌سازی معادن راکد، مزایده برای واگذاری ۱۰۰ معدن فلزی و غیر فلزی در خراسان رضوی برگزار شد که استقبال خوبی از آن به عمل آمد و ۶۶ نفر در این مزایده شرکت کردند.

بر اساس گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، رسولیان گفت: مزایده مهم دیگری برای ۶ معدن بزرگ سنگ آهن و سنگ تزئینی در مدت دو ماه آینده در خراسان رضوی برگزار خواهد شد.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.