پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
۱۰ معدن خراسان جنوبی در مسیر اکتشاف
30 آبان 1400 - 11:21
شناسه : 20736
مدیر مجتمع طرح‌های اکتشافی خراسان جنوبی گفت: 10 معدن این استان در آستانه اکتشاف یا سرمایه‌گذاری قرار دارد.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، علیرضا جلالیان مدیر مجتمع طرحهای اکتشافی خراسان جنوبی، اظهار داشت: از جمله طرح‌های اکتشافی خراسان جنوبی، معدن تارگت ۱ هیرِد است که تاکنون حدود ۱۰ هزار متر مربع اکتشاف داشته است و مقرر شد ۱۵ هزار متر مربع دیگر نیز اکتشاف صورت گیرد. میزان ذخیره قطعی اکتشاف شده تارگت ۳ این معدن تاکنون، بیش از پنج میلیون تن ماده معدنی است.

وی افزود: طرح سرب و روی مَلوند نیز پروانه بهره‌برداری دارد و اکنون ماده معدنی از آن استخراج می‌شود. همچنین، سرمایه‌گذار آن در مرحله دریافت مجوز زیست‌محیطی است تا در آینده نزدیک، برای احداث واحد فراوری اقدام کند.

مدیر مجتمع طرح‌های اکتشافی خراسان جنوبی با اشاره به اجرای طرح‌های اکتشافی دیگر این استان، گفت: کار اکتشاف طرح طلای خونیک به پایان رسیده و دارای پروانه بهره‌برداری است. لذا در هفته جاری، برنده مناقصه سرمایه‌گذار برای استخراج و احداث واحد فراوری اعلام می شود.

جلالیان بیان کرد: کار اکتشافی معدن متروکه سرب و روی آزبکوه به عنوان یکی دیگر از طرح‌های اکتشافی یاد شده، به پایان رسیده و در مرحله دریافت گواهی کشف و پروانه بهره‌برداری است. همچنین معدن آهن حنار، که دارای پروانه بهره‌برداری بوده و توسط پیمانکار در حال باطله‌برداری است، در دستور کار واگذاری به بخش خصوصی در آینده نزدیک قرار گرفت.

صدور ۴ فقره پروانه اکتشاف در حوزه پلی متال

مدیر مجتمع طرح‌های اکتشافی خراسان جنوبی با اشاره به صدور ۴ فقره پروانه اکتشاف در حوزه پلی متال اذعان داشت: از این تعداد، معدن آهن بیشه دارای پروانه بهره‌برداری بوده و در آینده نزدیک، طرح احداث واحد فراوری آن به مناقصه گذاشته می‌شود.

جلالیان در پایان خاطرنشان کرد: معادن دارای پروانه اکتشاف دیگر شامل معدن آهن درُح، معدن طلای کودکان و معدن سرب روی آبگرم است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.