جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
۱۱ طرح فولادی در خوزستان وارد مسیر ساخت شدند
11 بهمن 1400 - 12:28
شناسه : 23915
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با بیان اینکه ۱۱ طرح فولادی در استان هم‌اکنون در حال ساخت و توسعه هستند گفت: با اجرای این طرح‌ها برای هفت هزار و ۷۰ نفر در بخش فولاد اشتغال‌زایی می‌شود.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، امیرحسین نظری رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان، اظهار داشت: در حال حاضر ۱۳ واحد تولیدی فولاد و محصولات فولادی در استان خوزستان فعال هستند که شامل فولاد خوزستان، پارس هفت تپه، گروه ملی صنعتی فولاد ایر ان، پانیا پرتو، فولاد شادگان، واحد فولاد روهینا جنوب، فولاد کاویان، فولاد اکسین، نورد لوله اهواز، لوله‌سازی اهواز، لوله‌سازی ماهشهر، فولاد خاورمیانه و فولاد کاوه اروند است.

وی افزود: این واحدهای فولادی در تولید کنسانتره، گندله، آهن‌اسفنجی، فولاد خام و محصولات فولادی فعالیت دارند. در این راستا واحدهای فولادی خوزستان زمینه اشتغال ۱۹ هزار و ۸۴۲ نفر را فراهم کرده که با وارد مدار شدن ۱۱ طرح فولادی دیگر تا سال ۱۴۰۴ این تعداد اشتغال به ۲۷ هزار نفر افزایش می‌یابد و ۱۱ طرح فولادی دیگر در حال ساخت است که در جهت تولید آهن‌اسفنجی، فولاد خام و محصولات فولادی فعالیت خواهند کرد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان، گفت: در این پروژه‌ها ۲ طرح توسعه فولاد خوزستان، ۲ طرح توسعه فولاد پارس هفت تپه، تاسیس فولاد جهان آرا، تکمیل فولاد شادگان، توسعه فولاد اکسین، راه‌اندازی فولاد زاگرس اندیمشک، توسعه فولاد خاورمیانه، ساخت کارخانه فولاد پیمان کارون و ساخت فولاد پاسارگاد صبا در دست اقدام هستند که تا سال ۱۴۰۴ باید به سرانجام برسند.

نظری در پایان با اشاره به اینکه ظرفیت اسمی تولید فولاد و محصولات فولادی در این ۱۱ طرح ۹ میلیون و ۹۸۰ هزار تن است، خاطرنشان کرد: میزان سرمایه‌گذاری برای اجرای این پروژه‌ها بالغ بر ۲۵۹ هزار و ۶۷۹ میلیارد ریال است که در شهرستان‌های اهواز، شوش، خرمشهر، شادگان، اندیمشک، هفتکل و رامهرمز اجرا می‌شوند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.