سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
۱۵۰ هزار تن گندله از چغارت به جنوب کشور حمل شد
24 بهمن 1400 - 9:44
شناسه : 24567
مدیر کل راه‌آهن استان یزد گفت: در راستای حمایت از صنایع داخلی کشور و کاهش هزینه‌های حمل و نقل، بارگیری ۱۵۰ هزار تن محموله گندله سنگ‌آهن از معدن چغارت به مقصد صنایع فولاد مرکز و جنوب کشور از نیمه بهمن ماه در دستور کار راه‌آهن یزد قرار گرفت.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، رحمت رحمت‌نژاد مدیر کل راه‌آهن استان یزد، اظهار داشت: در راستای جذب بارهای ریل پسند، کاهش هزینه‌های حمل و حمایت از صنایع داخلی کشور، جذب ۱۵۰ هزار تن محموله گندله سنگ‌آهن از مبدا معدن سنگ‌آهن مرکزی ایران (چغارت) به مقاصد فولاد کاوه و صبا فولاد خلیج فارس در دستور کار راه‌آهن یزد قرار گرفت که عملیات حمل آن از نیمه‌ بهمن ماه آغاز شده است.

وی افزود: طبق رایزنی‌ها و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته با شرکت‌های حمل و نقل ریلی، تعداد ۴۰۰ دستگاه واگن لبه بلند در چرخه‌ بارگیری قرار گرفته است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری، به صورت روزانه بالغ بر سه هزار و ۵۰۰ تن محموله‌ی مذکور به مقصد ناحیه هرمزگان حمل شود.

مدیر کل راه‌آهن یزد، گفت: این اداره کل همچنین جذب و حمل ۲۰ هزار تن نرمه گندله از گندله‌سازی اردکان به مقاصد بندرعباس و زرین شهر اصفهان را نیز در دستور کار قرار دارد.

رحمت‌نژاد در پایان خاطرنشان کرد: ۱۶ هزار تن از محموله مذکور به وسیله ۲۴۰ دستگاه واگن به مقصد بندرعباس و چهار هزار تن به وسیله ۶۰ دستگاه واگن به مقصد زرین شهر اصفهان حمل می‌شود و انتظار می‌رود در صورت موفقیت‌آمیز بودن آنالیز و آزمایشات این محموله تا ۵۰ هزار تن افزایش یابد. کارخانه گندله‌سازی اردکان با ظرفیت تولید سالانه ۴.۳ میلیون تن گندله از کنسانتره سنگ‌آهن در ۲۵ کیلومتری غرب جاده اردکان_نایین واقع شده است.

گفتنی است، شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران بزرگ‌ترین تولیدکننده سنگ‌آهن دانه‌بندی کشور طی ۴۰ سال گذشته است و از سال ۱۳۵۰، عملیات استخراج سنگ‌آهن در معدن چغارت آغاز شده و تاکنون سنگ‌آهن مورد نیاز کارخانه ذوب‌آهن اصفهان و صنایع فولادسازی کشور را تامین کرده و از سال ۱۳۸۰ نیز، به جمع صادرکنندگان سنگ‌آهن پیوسته است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.