سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
۱۹ فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی در خراسان شمالی صادر شد
25 مهر 1400 - 15:50
شناسه : 19212
معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: نیمه نخست امسال ۱۹ فقره پروانه بهره‌برداری در بخش صنعت استان به ارزش دو هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال صادر شده است.
ارسال توسط : منبع : شاتا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، علی اصغر رضازاده معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی، اظهار داشت: میزان اشتغال برای ۱۹ پروانه بهره‌برداری صادر شده در بخش صنعت طی نیمه نخست امسال ۲۸۰ نفر گزارش شده است. لذا شمار پروانه‌های صادر شده در بخش صنعت نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد کاهش دارد، اما به لحاظ میزان اشتغال شاهد رشد ۲۷ درصدی هستیم و میزان سرمایه‌گذاری نیز با ۵۷ درصد رشد همراه است. این پروانه های صادر شده بیشتر در صنایع غذایی و شیمایی بوده است.

وی در خصوص صدور پروانه بهره‌برداری برای معدنکاران استان، افزود: نیمه نخست امسال هشت فقره پروانه بهره‌برداری با ۱۶۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش معدن صادر شده که بیشتر در زمینه سنگ تزیینی، سنگ‌لاشه و مرمریت بوده است. علاوه بر این طی مدت مذکور سه فقره گواهی کشف، سه فقره پروانه اکتشاف و ۱۰ مجوز برداشت مواد معدنی نیز صادر شد.

معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی در پایان با اشاره به برگزاری نشست‌های کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان، خاطرنشان کرد: در این کارگروه، مشکلات حوزه صنعت و معدن از جمله تامین مواد اولیه، تامین نقدینگی و یا مشکل با دستگاه‌های اجرایی مورد بررسی قرار گرفته و برای حل آن برنامه‌ریزی می‌شود که در این زمینه امسال ۱۳ نشست با ۴۰ مصوبه تشکیل شد. لذا تلاش داریم تا با اجرایی شدن مصوبه‌های این کارگروه، شاهد رونق تولید در واحدهای صنعتی و معدنی استان باشیم.

گفتنی است، در خراسان شمالی حدود ۴۰۰ واحد صنعتی با بیش از ۱۲ هزار و ۷۰۰ نفر اشتغال وجود دارد. میزان ذخایر قطعی معادن این استان یک میلیارد و ۵۸ میلیون تن و میزان استخراج اسمی از این معادن ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تن است. همچنین مقدار سرمایه‌گذاری توسط معدنکاران خراسان شمالی بیش از دو هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال است و سالانه پنج میلیون و ۸۰۰ هزار تن ماده معدنی در این استان استخراج می‌شود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.