چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
۲ واحد فراوری طلای خراسان چشم انتظار بهره‌برداری
10 شهریور 1400 - 9:23
شناسه : 16942
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی: رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی طی بازدید میدانی از معادن طلای شادان و هیرد و واحدهای فراوری آن‌ها در شهرستان‌های خوسف و نهبندان که با همراهی رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی انجام شد، گفت: ۲ واحد فراوری طلای معادن شادان و هیرد در حال نصب ماشین‌آلات و تجهیز کارخانه هستند و تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهند رسید.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، عباس جرجانی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی، اظهار داشت: این ۲ واحد در راستای فراوری ماده معدنی طلا، ایجاد ارزش‌افزوده و اشتغال پایدار در جوار معدن با ذخیره قطعی معدن طلای شادان ۲۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تن و معدن طلای هیرد حدود پنج میلیون تن کانسنگ طلا در شهرستان‌های خوسف و نهبندان ایجاد شده و فعالیت می‌کنند. البته استخراج اسمی این ۲ معدن به ترتیب سالانه دو میلیون و ۶۰۰ هزار تن و یکصد هزار تن کانسنگ طلا است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: عیار ماده معدنی در معدن شادان ۰٫۵۵ و در معدن هیرد ۰٫۹۲ پی پی ام است که در حال حاضر این دو معدن و واحد فراوری توانسته‌اند برای ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال‌زایی ایجاد کنند. در همین راستا واحد فراوری و استحصال طلای مجتمع صنعتی‌، معدنی شادان با سرمایه‌گذاری شرکت کارند صدر جهان توانست بزرگ‌ترین واحد استحصال طلا در شرق کشور شود.

گفتنی است، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی به همراه رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان روز سه‌شنبه با هدف بررسی مسائل مرتبط با زیرساخت‌ها همچنین بررسی روند فعالیت، از ۲ معدن طلای شادان و هیرد و واحدهای فراوری آن‌ها در شهرستان‌های خوسف و نهبندان به صورت میدانی بازدید کردند.

کارخانه فراوری معدن طلای کودکان در شهرستان خوسف به عنوان اولین واحد استحصال طلای خراسان جنوبی خرداد ماه امسال با حضور استاندار به بهره‌برداری رسید تا با تولید شمش طلا در این واحد قابلیت دیگری از استان خراسان را نمایان کنند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.