سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
۲۰ معدن غیرفعال کرمانشاه به چرخه تولید بازگشتند
17 فروردین 1400 - 11:27
شناسه : 9886
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه، گفت: ۲۰ معدن غیرفعال استان کرمانشاه در سال گذشته به چرخه تولید بازگشته است.
ارسال توسط : منبع : تسنیم
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، مهرداد سالاری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه با اشاره به اینکه ۲۰۰ معدن فعال و غیرفعال در استان وجود دارد، اظهار داشت: ، یکی از پهنه‌های تعریف شده در بخش‌های معدنی، مصالح ساختمانی است که شامل معادن سنگ هرسین، معادن شن و ماسه و معادن قیر در گیلان‌غرب می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی از این پهنه‌‌ها در اختیار افرادی قرار گرفته بود که آن را فریز کرده بودند، افزود: ۵۶ معدن غیرفعال در استان وجود داشت که ضمن  بررسی همه موارد، ۲۰ مورد از آن‌ها طی سال گذشته راه‌اندازی شدند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه در خصوص برخی از این معادن راکد که توان پرداخت حقوق دولتی معادن را ندارند، گفت: این معادن مشمول معافیت شدند؛ لازم به توضیح است که تنها ۳۶ معدن به دلیل نداشتن توجیه اقتصادی، از ادامه فعالیت بازمی‌مانند.

سالاری با بیان اینکه پهنه‌های آزاد شده از طریق اعلان عمومی و فراخوان در حال واگذاری است، بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها در سه ماهه نخست سال جاری، تمام ظرفیت‌ پهنه‌ها روی سایت صنعت و معدن قرار می‌گیرد و افراد می‌توانند از این ظرفیت‌ها بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به افزایش و توسعه شهرک‌های صنعتی، اذعان داشت: در نواحی روستایی شهرک‌های صنعتی کوچکی در حال راه‌اندازی است که سبب افزایش تولید و کوتاه شدن زمان و کاهش هزینه‌ها برای تولیدکننده خواهد شد.

معاون استانداری کرمانشاه در پایان با بیان اینکه طی سال گذشته، شهرک‌های صنعتی چهار شهرستان به بهره‌برداری رسیده‌اند، خاطرنشان کرد: زمینی که توسط شهرک‌های صنعتی به تولیدکننده واگذار می‌شود، دارای هزینه زیرساخت به مراتب ارزان‌تر خواهد بود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.