پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیون یورویی در فولادِ بافق
28 اردیبهشت 1400 - 13:37
شناسه : 12362
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری غدیر خبر داد؛ مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری غدیر در بازدید از معدن آنومالی شمالی، گفت: سرمایه‌گذاری تکمیلی زنجیره فولاد در شهرستان بافق حدود 200 میلیون یورو برآورد شده است.
ارسال توسط : منبع : خبرگزاری صدا و سیما
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، امیرعباس حسینی مدیرعامل شرکتسرمایهگذاری غدیر، اظهار داشت: تمرکز و نقطه عطف شرکت سرمایه‌گذاری غدیر در حوزه توسعه زنجیره فولاد استان یزد، شهرستان بافق است که خوشبختانه هیچ محدودیتی برای توسعه این زنجیره به خصوص در صنایع پایین‌دستی وجود ندارد.

وی افزود: برای معادن سنگ‌آهن میشدوان و آنومالی شمالی بر اساس مشارکت و توافقات صورت گرفته، در مرداد ماه سال جاری احداث کارخانه کنسانتره سنگ‌آهن را شروع و در اواخر بهار احداث فاز نخست کارخانه خردایش با ظرفیت یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن (که بخشی از زنجیره تولید فولاد در شهرستان بافق است)، تکمیل می‌شود.

مدیرعامل شرکتسرمایهگذاری غدیر، هدف از اقدامات فوق را جلوگیری از خام‌فروشی و استفاده از مواد خام بیان داشت و گفت: شهرستان بافق ظرفیت رقابت‌پذیری مناسبی برای آینده دارد. به همین دلیل با ذخیره‌ای که در معدن سنگ‌آهن آنومالی شمالی پیش‌بینی شده است، آمادگی سرمایه‌گذاری در این منطقه وجود دارد.

حسینی، سرمایه‌گذاری در حوزه تکمیل زنجیره فولاد در شهرستان بافق را در مجموع نزدیک به ۲۰۰ میلیون یورو عنوان کرد و گفت: این سرمایه‌گذاری شامل احداث کارخانه‌های خردایش، کنسانتره سنگ‌آهن، احیا، ذوب و صنایع پایین‌دستی فولاد است.پیشرفت ۱۵ درصدی طراحی ماشین‌آلات معدنی
قمیشی سرمایه‌گذار کنسرسیوم نوظهور عنوان کرد: با حجم استخراج صورت گرفته، یک دپوی چهار میلیون تنی آماده و همچنین تمام آزمایش‌های خاک صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه از یک ماه قبل طراحی ماشین‌آلات در دستور کار قرار گرفته و هم‌اکنون ۱۵ درصد پیشرفت داشته است، گفت: موافقت‌های اولیه برای احداث دو مگامدول ۱٫۷ میلیون تنی انجام و تا یک ماه آینده قرارداد منعقد می‌شود.

لازم به توضیح است که مهدی طلائی مقدم، فرماندار شهرستان بافق به اتفاق امیرعباس حسینی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری و مجموعه‌ مدیران شرکای این شرکت در بازدید از معادن سنگ‌آهن میشدوان و آنومالی شمالی، طرح‌های توسعه‌ای صنایع جوار معدنی و تکمیل زنجیره فولاد در شهرستان بافق را آغاز کردند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.