سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
۲۱٫۲ میلیون تن فولاد خام طی ۹ ماهه امسال تولید شد
17 بهمن 1400 - 12:08
شناسه : 24223
براساس گزارش‌های منتشر شده، شرکت‌های بزرگ فولادی کشور موفق شدند از آغاز سال ۱۴۰۰ تا پایان آذرماه ۲۱ میلیون ۲۷۳ هزار تن فولاد خام تولید کنند.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، براساس آمارهای رسمی منتشر شده وزارت صنعت، معدن و تجارت، تولید فولاد خام در هم‌سنجی با سال گذشته (تولید ۲۱ میلیون و ۷۵۴ هزار تن فولاد خام در ۹ ماهه ۹۹) افت ۲.۲ درصدی را نشان می‌دهد.

برپایه این گزارش، تا پایان آذرماه امسال ۱۸ میلیون و ۸۲۴ هزار و ۲۰۰ تن محصولات فولادی با افت ۵.۸ درصدی و ۴۸ میلیون و ۶۹۷ هزار و ۸۰۰ تن سیمان با افت ۹.۱ درصدی‌ توسط کارخانجات داخلی تولید شد.

با این حال، کارخانجات داخلی طی ۹ ماهه امسال ۲۲۷ هزار و ۹۰۰ تن کاتد مس (رشد ۶.۵ درصدی) و ۴۱۱ هزار و ۲۰۰ تن شمش آلومینیوم (رشد ۲۴.۷ درصدی) تولید کردند، اما در پودر آلومینا با افت ۰٫۱ درصدی ۱۷۵ هزار و ۱۰۰ تن و در کنسانتره زغال‌سنگ با افت ۱۱.۷ درصدی، یک میلیون و ۸۱ هزار و ۴۰۰ تن تولید صورت گرفت.

گفتنی است، شرکت‌های بزرگ بخش معدن و صنایع معدنی از ابتدای امسال تا پایان آذرماه ۹ میلیارد و ۴۸۹ میلیون دلار انواع محصولات صادر کردند که در هم‌سنجی با سال گذشته رشد ۹۰.۸ درصدی نشان می‌دهد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.