سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
صفحه اصلی » گروه » خبر » مس
۳۰ درصد سهام یک معدن مس در شیلی خریداری شد
31 فروردین 1400 - 13:25
شناسه : 10811
شرکت ژاپنی میتسوبیشی متریالز، 30 درصد سهم معدن مس Mantoverde را در شمال شیلی از شرکت Mantos Copper به ارزش 275 میلیون دلار معادل 229 میلیون یورو خریداری کرد.
ارسال توسط : منبع : مس پرس
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، طبق یکی از شرایط قرارداد، شرکتMMC ، ۷۸۴ میلیون دلار برای یک واحد تغلیظ جدید و سد باطله جهت کمک به استخراج و فراوری سنگ سولفیدی به ‌عنوان بخشی از توسعه مسMantoverde ، پرداخت می‌کند. این توافق، شامل تعدیل سرمایه در گردش نسبت به اعلام اولیه این معامله در سال گذشته است که قیمت خرید، حدود ۲۳۶ میلیون دلار تعیین‌شده بود.

معامله این پروژه پس از تکمیل تامین مالی ۵۲۰ میلیون دلاری در ماه گذشته صورت گرفت که به گفته Mantos Copper، بزرگ‌ترین تامین مالی پروژه در بخش معدن پس از آغاز کووید-۱۹ به حساب می‌آید.
شرکت ذوب مس MMC همچنین اعتبار ۶۰ میلیون دلاری برای پوشش مازاد هزینه احتمالی تامین می‌کند؛ بنابراین، این شرکت اعلام کرده است که ۴۲ درصد از تولید کنسانتره معدن Mantoverde با احتساب حق ۳۰ درصدی با توجه به سهام مالکیتی، به این شرکت تعلق دارد.

به گفته شرکت MMC، ذخایر این معدن روباز حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن مس محتوی است و انتظار می‌رود که کل تولید تا پایان عمر عملیاتی در سال ۲۰۴۱، حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن باشد. شرکتMantos Copper  با سهم ۶۹٫۹۹ درصدی، همچنان مالک اصلی این معدن محسوب می‌شود.

لازم به ذکر است که شروع این پروژه برای سال ۲۰۲۳ برنامه‌ریزی‌ شده است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.