چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
۳۰ میلیون تن از ظرفیت تولید فولاد به گاز متکی است
06 دی 1400 - 14:25
شناسه : 22294
رییس انجمن تولیدکنندگان فولاد گفت: از ۸۰۰ میلیون مترمکعب مصرف گاز کشور در روز، فقط حدود ۳۰ میلیون مترمکعب آن یعنی کم‌تر از ۵ درصد مربوط به صنعت فولاد است.
ارسال توسط : منبع : خبرگزار مهر
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، بهرام سبحانی رییس انجمن تولیدکنندگان فولاد در سمینار تخصصی چالش گاز در زنجیره فولاد، اظهار داشت: با وجود رشد ظرفیت تولید فولاد در ایران، متاسفانه در زمینه تامین برق تابستان امسال با مشکل مواجه شدیم و تولید کاهش یافت.

وی افزود: بلافاصله در فصل سرما با محدودیت گاز نیز مواجه شده‌ایم که این محدودیت می‌تواند مجدد به محدودیت تامین برق نیزمنجر شود. از ۸۰۰ میلیون مترمکعب مصرف گاز کشور در روز، فقط حدود ۳۰ میلیون مترمکعب آن مربوط به صنعت فولاد است، یعنی کم‌تر از ۵ درصد، اما با همین سهم اندک وقتی تامین گاز در کشور محدود می‌شود، فورا صنعت فولاد را در لیست محدودیت‌های جای می‌دهند.

رییس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در پایان خاطرنشان کرد: وقتی فولادمبارکه یا ذوب‌آهن اصفهان به دلیل کاهش تامین گاز دچار افت تولید شوند، صنایع پایین‌دستی آن مانند خودروسازی، لوازم خانگی، نفت و گاز، ساخت‌وساز و … نیز دچار مشکل می‌شوند. در این راستا تنها ذوب‌آهن اصفهان و فولاد زرند متکی به گاز نیستند که جمع ظرفیت تولید آن‌ها فقط حدود چهار میلیون تن است، اما حدود ۳۰ میلیون تن ظرفیت تولید فولاد کشور کاملا به گاز متکی است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.