چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
۳۰ هزارمیلیارد برای ترمیم معادن لرستان هزینه خواهد شد
14 دی 1399 - 5:05
شناسه : 4628
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: ۳۰ میلیارد تومان برای ترمیم و بهسازی جاده های دسترسی به معادن چگنی و الیگودرز اختصاص یافته است.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات به نقل از دنیای معدن، بختیار رازانی روز شنبه در دیدار محمد علیدوستی رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی لرستان اظهار داشت: این استان یکی از مناطق غنی در بخش مواد معدنی است و قابلیت پذیرش سرمایه گذاری‌های کلان را دارد.
وی با بیان اینکه لرستان در زون (نقطه) سنندج – سیرجان و زاگرس میانی واقع شده است افزود: مواد معدنی این استان شامل مصالح ساختمانی گچ، آهک، نمک، مواد اولیه صنایع سیمانی و همچنین آنومالی‌ها ( سنگ آهن و فلز ) هستند که عمده جنس معادن به صورت رسوبی و شامل کربنات کلسیم در شهرستان های خرم آباد، ازنا و الیگودرز است.
سرپرست صمت لرستان گفت: اکنون ۱۷۰ معدن در این استان وجود دارد که شامل سنگ‌های تزئینی و نما، شن و ماسه، آهک، گچ، دولومیت، سنگ لاشه، کربنات کلسیم، منیزیم و سدیم می شود که ۶۰ درصد از این تعداد فعال هستند.
رازانی بیان کرد: پیش نیاز توسعه معدنی لرستان، زیرساخت های لازم از جمله جاده و راه دسترسی مناسب است که با توجه به اینکه معادن غنی لرستان در چگنی و الیگودرز شناسایی شده اند ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای ترمیم جاده معادن این شهرستان‌ها اختصاص یافت.
وی همچنین با اشاره به راه اندازی مجدد ۳۷ واحد صنعتی از ابتدای امسال تاکنون اضافه کرد: مقدمات راه اندازی عظیم خودروی بروجرد نیز در حال اجرا و جلسات متعددی برای این مهم در نهاد ریاست جمهوری برگزار شده است.
وی گفت: بر این اساس مقرر شده است نقدینگی کارخانه عظیم خودرو با ترخیص خودروهای گمرکی فراهم شود تا بتوانند به تعهدات خود در قبال متقاضیان عمل کنند.
سرپرست صمت لرستان افزود: همچنین جلسات متعدد ستاد ملی تسهیل برای راه اندازی شرکت فولاد صدر ازنا برگزار و خط تولید میلگرد آن آماده شده است اما مالک اصلی توانایی تولید آن را ندارد.
رازانی بیان کرد: موانع تولید برای متقاضیانی که علاقه مند به فعالیت در حوزه فولاد هستند برطرف می شود تا در این صنعت لرستان ورود کنند.
وی با بیان اینکه شورای نگهبان ۱۳ منطقه ویژه اقتصادی مصوب مجلس شورای اسلامی را رد کرده است ادامه داد: شرکت پارسیلون خرم آباد با ۲۰۵ هکتار زمین محصور، ۴۲ هزار متر سوله، پنج حلقه چاه و ۱۰ مگاوات برق بهترین شرایط را برای منطقه ویژه دارد.
رازانی گفت: منطقه ویژه اقتصادی خرم آباد (پارسیلون) از همه مناطق کشور مهم تر است و بانک پاسارگاد آمادگی تامین مالی سرمایه گذاران را دارد.
سرپرست صمت لرستان گفت: از ابتدای آذرماه امسال به دلیل تحویل نشدن کامل نهاده های طیور، قیمت گوشت سفید افزایش یافت که این جهش نرخ در استان کنترل شد.
رازانی اضافه کرد: در این راستا از ابتدای دی ماه نهاده های دولتی در اختیار مرغداران قرار گرفت و هر کیلوگرم گوشت مرغ گرم ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان و هر کیلوگرم گوشت منجمد ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان قیمت گذاری شد.
وی با اشاره به کمبود روغن در بازار اظهار داشت: کارخانجات روغن کشی و تصفیه روغن در لرستان وجود دارد اما مواد اولیه آنها وارداتی است و البته نوسانات ارز موجب افزایش قیمت روغن شده بود.
وی گفت: ۶۹۰ تن سهمیه روغن به لرستان اختصاص یافت که با توجه به نسبت جمعیت در هر شهرستان توزیع خواهد شد.
سرپرست صمت لرستان ادامه داد: همچنین مقرر شده است تخم مرغ به صورت کیلویی در بازار عرضه شود که قیمت هرکیلوگرم، درب کارخانه ۱۴ هزار تومان و برای مصرف کننده ۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان خواهد بود.
رازانی بیان کرد: هرشانه تخم مرغ با وزن یک کیلو و ۹۰۰گرم بین ۳۰ تا ۳۲ هزار تومان قیمت گذاری شده است و مردم می توانند گرانفروشی را به شماره ۱۲۴ گزارش دهند.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.