جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
۳۰ هزار تن صادرات زغال‌سنگ از تاجیکستان طی سال ۲۰۲۱
27 بهمن 1400 - 15:38
شناسه : 24725
براساس گزارش‌های منتشر شده، تاجیکستان در سال گذشته میلادی صادرات زغال‌سنگ به کشورهای همسایه را تقریبا 10 برابر افزایش داد.
ارسال توسط : منبع : خبرگزاری فارس
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، شوکت بابازاده مدیر آژانس صادرات تاجیکستان، اظهار داشت: در سال گذشته میلادی صادرات زغال‌سنگ ۳۰ هزار تن برآورد شده که نسبت به سال ۲۰۲۰ میلادی ۱۰ برابر بیشتر شده است.

وی افزود: زغال‌سنگ تاجیکستان عمدتا به افغانستان، پاکستان، ازبکستان و قزاقستان صادر می‌شود. و بخش عمده صادرات زغال‌سنگ تاجیکستان به افغانستان مرتبط است. علاوه بر این در سال ۲۰۲۰ حجم صادرات زغال‌سنگ بیش از سه هزار تن به افغانستان بوده است که در آینده توسعه خواهد یافت.

بنابر آمار تولید زغال‌سنگ در ۱۱ ماه سال گذشته میلادی بیش از ۱٫۹ میلیون تن را تشکیل داده است. در سال ۲۰۲۱ مبادله تجاری تاجیکستان بیش از ۶٫۳ میلیارد دلار بوده که نسبت به سال ۲۰۲۰ میلادی ۳۹٫۵ درصد یا یک میلیارد ۸۰۱ میلیون دلار افزایش یافته است.

صادرات محصولات دو میلیارد و ۱۴۹ میلیون دلار بوده که نسبت به سال ۲۰۲۰ میلادی ۵۲٫۸ درصد معادل ۷۴۲٫۷ میلیون دلار و واردات کالا چهار میلیارد و ۲۰۹٫۵ میلیون دلار بوده و نسبت به سال ۲۰۲۰، ۳۳ درصد با به حجم یک میلیارد و ۵۸٫۶ میلیون دلار بیشتر شده است.

همچنین بر اساس آمار، در صادرات کالا فروش فلزات گرانبها و نیمه قیمتی ۴۱٫۷ درصد، مواد معدنی و کنسانتره ۱۶ درصد، آلومینیوم اولیه ۶٫۳ در صد، برق ۴٫۵ در صد، انرژی ۴٫۵ درصد و سایر فلزات نیمه قیمتی ۴٫۱، سیمان ۲٫۱ درصد و فلزات آهنی ۱ درصد را تشکیل داده است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.