سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
۳۰۹ شرکت در زمینه تولید رشد داشته‌اند
26 بهمن 1399 - 14:18
شناسه : 7060
در 10 ماهه سال 1399؛ معاون طرح و برنامه وزارت صمت در بیست و سومین دوره رتبه‌بندی ۱۰۰ شرکت برتر گفت: در بین شرکت‌های بزرگ که میزان تولید آن‌ها ماهانه رصد می‌شود، طی ۱۰ ماهه امسال، ۳۰۹ شرکت در زمینه تولید رشد داشته‌اند.
ارسال توسط : منبع : ایراسین
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، سعید زرندی معاون طرح و برنامه وزارت صمت اظهار داشت: امیدواریم‌ سال ۱۳۹۹ را با نتایج خوب به پایان برسانیم.

وی افزود: کشور باید به سمت سرمایه‌گذاری در تولید حرکت کند اما شاهد هستیم که تشکیل سرمایه در ایران به صورت اسمی در حال افزایش است، به طوری که واقعیت‌های موجود این موضوع را تایید نمی‌کنند که عمده دلیل آن به  تورم اقتصادی موجود در کشور برمی‌گردد.

معاون طرح و برنامه وزارت صمت گفت: شرکت‌های بزرگ به عنوان لوکوموتیو اقتصاد هر کشور شناخته می‌شوند. از این رو توجه و تمرکز بر شرکت‌های بزرگ در راستای جهت‌دهی آن‌ها به سمت نوآوری، یک امر ضروری در زمان ماست که البته مشاهده می‌شود برخی شرکت‌ها در حوزه تحول و حرکت به سمت نوآوری رفته‌اند.

زرندی ادامه داد: هر چقدر شرکت‌های بزرگ در حاشیه اقتصاد ایجاد شوند تاثیرات مثبتی به‌ همراه خود به وجود خواهند آورد؛ زیرا توسعه اقتصاد مبتنی بر شرکت‌های بزرگ ‌است.

وی یادآور شد: ۱۱ شرکت بزرگ زیر نظر وزارت صمت، حدود یک چهارم سرمایه بازار را به خود اختصاص می‌دهند. البته باید بازارهای تولید را کنترل کرد و شاهد توسعه بود.

معاون وزیر صمت اذعان کرد: ۱۰۰ شرکت برتر در حوزه تولید را رتبه‌بندی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری را در قالب نامه به مدیران عامل معرفی کرده‌ایم و از آن‌ها خواسته‌ایم تا گزارش‌های سرمایه‌گذاری را ارائه کنند.

زرندی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت سرمایه تشکیل هلدینگ و شرکت‌های سرمایه‌گذاری با سهامی عام را در برنامه‌های وزارت صمت وجود دارد.

وی ادامه داد: ۳ هزار شرکت بالای ۱۰۰ نفر پرسنل باید حضور شفاف داشته باشند. این شرکت‌ها در صورتی که وارد بازار سرمایه شوند، با سود سال‌های قبل آن‌ها در زمینه مالیات کاری نخواهند داشت. معاون وزیر صمت در پایان خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های وزارت صمت، تامین مالی از بازار سرمایه است که امیدواریم تا پایان سال ۱۵ هزار میلیارد تومان توسط این شرکت‌ها در بازار اوراق منتشر شود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.