سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
۳۲ معدن راکد گیلان باید به چرخه تولید بازگردند
07 آذر 1400 - 13:31
شناسه : 21050
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با تاکید بر لزوم تعیین تکلیف ۳۲ معدن راکد در این استان، گفت: گیلان ۲۶ معدن غیرفعال نیز دارد.
ارسال توسط : منبع : خبرگزار مهر
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، فرهاد دلق پوش رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در جلسه شورای معادن استان با اشاره به معادن فعال گیلان، اظهار داشت: دو معدن فلزی، چهار معدن غیرفلزی، سه معدن سنگ تزئینی و ۴۲ مورد معدن مصالح ساختمانی در گیلان فعال است. علاوه بر این ۳۲ معدن در گیلان راکد بوده که باید تعیین تکلیف شود.

وی با اشاره به اینکه مجموع تولید معادن فعال گیلان در سال ۱۳۹۹، چهار میلیون و ۵۴۹ هزار تن بوده است، افزود: تولید ۶ ماهه اول امسال نیز دو میلیون و ۷۱۶ هزار تن است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه ۸۴ درصد معادن فعال استان برای مصالح ساختمانی است، گفت: درخواست برای صدور پروانه اکتشاف فلزی یک مورد در تالش، غیرفلزی یک مورد، مصالح ساختمانی نیز سه مورد در دستور کار قرار دارد. همچنین طی سال گذشته ۱۹۲ مورد مجوز موقت صادر شد که این میزان در هفت ماهه نخست امسال به ۹۲ مورد رسید.

دلق پوش با اشاره به برگزاری دو مزایده معادن طی دو سال اخیر، بیان کرد: شش پروانه بهره‌برداری سال ۱۳۹۹ به مزایده گذاشته شد که متاسفانه برنده نداشت، اما خوشبختانه معدن زغال‌سنگ سنگر پس از سال‌ها غیرفعال بودن بعد از برگزاری مزایده هم‌اکنون در حال نقل و انتقال است.

وی در پایان با اشاره به معادن راکد و متروکه مورد مزایده برای امسال، خاطرنشان کرد: ۱۹ مورد مزایده برای پروانه بهره‌برداری انجام شده که هفت برنده داشت.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.