سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
رشد ۱۰۵ درصدی ارزش فروش شرکت‌های بزرگ معدنی
25 فروردین 1400 - 10:25
شناسه : 10436
در سال 1399 رقم خورد؛ بر اساس گزارشات منتشر شده، شرکت‌های معدنی و صنایع معدنی فعال در بورس، سال گذشته توانستند ارزش فروش خود را به 322 هزار میلیارد تومان افزایش دهند که نسبت به وضعیت سال پیش از آن، رشد فروش 105 درصدی را به ثبت رساند.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، طی ۱۲ ماهه سال پایانی سال ۱۳۹۹، ارزش فروش ۷۴ شرکت معدنی و صنایع معدنی حاضر در بورس از ۳۲۲ هزار میلیارد تومان عبور کرد که نسبت به عملکرد سال ۱۳۹۸، رشد ۱۰۵ درصدی را نشان می‌دهد. همچنین فروش اسفند ماه سال ۱۳۹۹، جهش ۲۰۳ درصدی را تجربه کرد و به ۴۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان رسید.

در سال گذشته شرکت فولادمبارکه اصفهان با فروش ۷۷ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومانی و ثبت رشد ۹۸ درصدی، در صدر فهرست پرفروش‌ترین‌های گروه معدنی و صنایع معدنی ایستاد. پس از آن، شرکت ملی صنایع مس ایران (فملی) با فروش ۴۱ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومانی رشد ۸۷ درصدی را به ثبت رساند و در جایگاه دوم پرفروش‌ها قرار گرفت. در جایگاه سوم نیز فولاد خوزستان (فخوز) با ۳۰ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان فروش محصولات خود، افزایش ۹۳ درصدی را پشت سر گذاشت.

شرکت‌های معدنی و صنعتی گل‌گهر، معدنی و صنعتی چادرملو، سهامی ذوب‌آهن اصفهان، فولاد هرمزگان، فولاد کاوه جنوب کیش، فولاد سپید فراب کویر و مجتمع فولاد خراسان در جایگاه چهارم تا دهم ارزش فروش قرار گرفتند.

در حال حاضر سهم فروش شرکت‌های معدنی و صنایع معدنی در بورس از کل فروش شرکت‌ها در سال ۱۳۹۹، ۳۴ درصد برآورد شده است؛ در حالی که سهم ارزش بازار آن‌ها از کل بازار سهام ۲۴ درصد بود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.