سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
۳۵ هکتار از عرصه‌های معدنی همدان احیا خواهد شد
04 بهمن 1400 - 12:09
شناسه : 23566
معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدانگفت: 35 هکتار از عرصه‌های معدنی استان همدان تا دهه فجر احیا و بازسازی می‌شود.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، رضا الوندی معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان، اظهار داشت: اجرای طرح احیا و بازسازی عرصه‌های منابع طبیعی این استان که در اثر فعالیت و بهره‌برداری معادن، تخریب شدند برابر دستورالعمل اجرایی ماده ۲۵ قانون معادن و ماده ۱۷ اصلاحی پیگیری شد.

وی افزود: برابر مصوبه کمیته تعامل بین اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، محدود‌های معدنی در شهرستان ملایر در روستای «پیر میشان»، «خدری» و «گنجاب» به وسعت ۳۵ هکتار امسال برای احیا و بازسازی معرفی و انتخاب شده است که در دهه فجر این طرح به پایان می‌رسد.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان، گفت: برای بازسازی و احیای عرصه‌های معدنی دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال اعتبار پیش‌بینی و بخشی از آن تاکنون هزینه شده است. بازسازی و احیای عرصه‌های منابع طبیعی آسیب‌دیده ناشی از فعالیت‌های معدنی یکی از اصولی‌ترین راهکار‌های مهم در کنترل آثار زیان بار بعد از فعالیت معادن، دستیابی به ایجاد محیطی مناسب و مطلوب برای تجدید حیات طبیعی و استفاده از سایر قابلیت‌های معادن است.

الوندی بیان کرد: پس از تصویب قانون معادن و درج موضوع بازسازی و احیا در ماده ۲۵ این قانون و ماده ۱۷ اصلاحیه مربوطه، بازسازی و احیای معادن بر عهده سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گذاشته شد. لذا با توجه به تعداد زیاد معادن استان همدان در صورت تخصیص اعتبار کافی و پس از بررسی محدوده‌های تخریب شده، با اجرای عملیات اصلاح و احیا تا حد قابل توجهی از شدت تخریب فعالیت‌های معدنی کاهش می‌یابد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این معادن پس از بهره‌برداری و پایان ذخیره معدنی یا نداشتن کیفیت مناسب رها شده و علاوه بر آثار مخرب، چشم‌اندازی ناهمگون بر زیست بوم‌ها و عرصه‌های منابع طبیعی به نمایش می‌گذارد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.