سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
۳۶ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری برای توسعه صنعتی گلستان
12 خرداد 1400 - 18:47
شناسه : 13261
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان مطرح کرد؛ رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت : احداث یا توسعه ۹۶۱ واحد صنعتی و تولیدی با سرمایه‌گذاری ۳۶ هزار و ۶۶ میلیارد ریالی طی هشت سال گذشته در گلستان صورت گرفته است .
ارسال توسط : منبع : شاتا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، حسین طلوعیان رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان، اظهار داشت: احداث یا توسعه ۹۶۱ واحد صنعتی و تولیدی با سرمایه‌گذاری ۳۶ هزار و ۶۶ میلیارد ریالی طی هشت سال گذشته گلستان را در مسیر توسعه قرار داده و رنج چندین ساله کم‌توجهی، نبود زیرساخت‌ و استقرار واحدهای صنعتی در این استان را به فراموشی سپرده است.

وی افزود: گلستان با جمعیت ۱.۹ میلیون نفر و گستره تقریبی ۲۱ هزار کیلومتر مربع، یک هزار و ۶۸ واحد صنعتی فعال در زمینه صنایع تبدیلی کشاورزی، ‌فولاد، لوازم پزشکی، ‌سلولزی، ‌مواد غذایی، خودرو، سیمان، معدنی، لبنیات، ‌صنایع ساختمانی، قیر، ‌سورتینگ و بسته بندی، کودآلی، آرد و نان، رنگ و دارو دارد که ۹۰ درصد آن را صنایع کوچک و متوسط تشکیل می‌دهد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان، گفت: مطابق آخرین داده‌های دفتر مطالعات مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و مرکز آمار ایران، گلستان پس از یزد، خراسان جنوبی، قم و سمنان در جایگاه پنجمین استان برخوردار از امنیت سرمایه‌گذاری قرار گرفته و همین عامل در کنار برخورداری از ظرفیت‌های متنوع طبیعی، معدنی، صنعتی و نیز داشتن چهار مرز زمینی، دریایی، هوایی و ریلی و تولید انواع محصولات کشاورزی، این استان را به منطقه مستعد جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی تبدیل کرده است.

طلوعیان در پایان خاطرنشان کرد: این ظرفیت‌ها و حمایت‌های اعتباری دولت برای ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز و پرداخت تسهیلات به بخش خصوصی سبب شد طی هشت سال گذشته ۹۶۱ واحد صنعتی با ایجاد ۱۱ هزار و ۴۳۶ فرصت شغلی در این استان احداث و یا توسعه یابند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.