جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
۳۶۱ میلیون دلار صادرات غیرنفتی گیلان طی ۷ ماه امسال
11 آبان 1400 - 9:35
شناسه : 19952
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان از رشد صعودی صادرات غیرنفتی این استان طی هفت ماهه سال جاری خبر داد و گفت: بالغ بر 593 هزار تن کالا به ارزش بیش از 361 میلیون دلار از گیلان به کشورهای همسایه صادر شده است.
ارسال توسط : منبع : شاتا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، فرهاد دلق پوش رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با بیان اینکه این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی و ارزش دلاری ۱۱ درصد افزایش داشته است، اظهار داشت: عمده محصولات صنایع معدنی، شیمیایی، پلاستیکی، غذایی و نباتی بوده که به کشورهای روسیه، آذربایجان، قزاقستان، گرجستان، افغانستان، اوکراین و بلاروس صادر شد.

وی با اشاره به هدف‌گذاری ۷۰۰ میلیون دلاری صادرات غیرنفتی گیلان در سال جاری این روند را مطلوب دانست و افزود: بر اساس روند چند سال اخیر؛ معمولا نیمه دوم سال میزان صادرات افزایش می‌یابد و مبادلات تجاری روند صعودی به خود خواهد گرفت که انشاالله با همت جهادی بازرگانان و تولیدکنندگان گیلان از میزان هدف‌گذاری صادراتی امسال عبور خواهیم کرد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با اشاره به سه هزار فقره ثبت سفارش کالا انجام شده در وزارتخانه گیلان، گفت: هم‌اکنون در تعداد ثبت سفارشات رتبه نهم را در سطح کشور داریم و میانگین پاسخگویی ثبت مبادلات تجاری را به چهار روز کاری تقلیل داده‌ایم که با حذف چالش‌ها تا در کمترین زمان ممکن به درخواست‌ها رسیدگی شود.

دلق پوش در پایان میزان صدور ۷۰ کارت بازرگانی جدید در گیلان را نشانه‌ای از افزایش مبادلات تجاری در گیلان برشمرد و خاطرنشان کرد: علاوه بر آن در مدت هفت ماهه سال جاری ۱۰۵ کارت بازرگانی نیز تمدید اعتبار شده که در مجموع بیش از ۱۲۰ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد هستیم.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.