پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
۳۷۱ بسته سرمایه‌گذاری هدفمند برای فعال‌سازی معادن تهیه شد
29 اردیبهشت 1400 - 12:01
شناسه : 12418
رییس هیات عامل ایمیدرو: رییس هیات عامل ایمیدرو، گفت: در راستای اجرای برنامه‌های توسعه‌ای ایمیدرو در طرح احیاء و فعال‌سازی معادن کوچک، 371 بسته سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی و پیشبرد اهداف این حوزه تهیه شده است.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، وجیه‌الله جعفری که در جلسه پایش اقدامات و برنامه‌های طرح احیاء و فعال‌سازی معادن کوچک، اظهار داشت: بسته‌های مزایده برای اجرا در ۱۰ استان کشور و به صورت پایلوت در استان‌های مازندران و کرمان تهیه شده است. در این راستا نخستین بسته سرمایه‌گذاری، معادن زغال‌سنگ، مس، سنگ‌آهن، پلی متال و کرومیت را شامل می‌شود.

وی افزود: بسته‌ها به صورت هدفمند تهیه و فرایند واگذاری به همراه جایگاه مجموعه‌های حمایتی همچون صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی نیز مشخص شده است.

احیاء و فعال‌سازی ۶۱ معدن در دومین ماه سال ۱۴۰۰

رییس هیات عامل ایمیدرو، گفت: در اردیبهشت‌ماه سال جاری، ۶۱ معدن احیاء و فعال شد. علاوه بر این طی سال گذشته ضمن احیا و فعال‌سازی ۲۵۳ معدن کوچک و متوسط در کشور، ۱۵ واحد فراوری به منظور صدور جواز تاسیس، افزایش ظرفیت و تامین مواد اولیه ایجاد شد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۴۷۰ معدن از ابتدای طرح تاکنون احیاء و توسعه یافته است، ادامه داد: فعال‌سازی ۲۰۰ معدن در سال جاری مورد توجه است.

لازم به توضیح است که در این جلسه ویدئو کنفرانسی، جمشید ملارحمان مشاور رییس هیات عامل ایمیدرو، رضا عظیمی مجری طرح احیاء، فعال‌‌سازی و توسعه معادن کوچک‌مقیاس، محمدرضا بهرامن رییس خانه معدن ایران، فرید دهقانی مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی، داریوش دیودیده مجری طرح ایجاد زیربناهای لازم در معادن بزرگ و مناطق معدنی و امید امامی مدیر معادن ایمیدرو حضور داشتند و سخنانی را پیرامون برنامه‌ها و اقدامات انجام شده در توسعه معادن کوچک مطرح کردند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.