سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
۴ شهرک صنعتی در مسیر ایجاد و توسعه
02 شهریور 1400 - 8:50
شناسه : 16566
در آخرین نشست هییت‌مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، ایجاد دو شهرک صنعتی جدید در استان‌های کردستان و مرکزی و توسعه دو شهرک صنعتی در استان‌ آذربایجان‌شرقی به تصویب مجمع عمومی شرکت‌ شهرک‌های صنعتی استان‌ها رسید.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، شهرک صنعتی بزرگ کردستان با مساحت ۷۱۳ هکتار در شهرستان دیواندره و شهرک صنعتی شهید قاسم سلیمانی به مساحت دو هزار هکتار در شهرستان زرندیه، از جمله شهرک‌های صنعتی جدیدی هستند که ایجاد ‌شده و به جمع یک‌هزار و ۱۱ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب کشور می‌پیوندند. همچنین با تصمیم هییت‌مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، شهرک صنعتی اسکو با مساحت ۱۰۶ هکتار و شهرک صنعتی ملکان به مساحت ۸۱.۳ هکتار توسعه خواهند یافت.

با ایجاد یا توسعه چهار شهرک صنعتی مذکور، بیش از دو هزار و ۹۰۰ هکتار به مساحت اراضی در اختیار شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور افزوده می‌شود تا شرکت‌های استانی تابعه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بتوانند نسبت به جذب سرمایه‌گذاران و به‌تبع آن ایجاد شغل پایدار در سطح کشور اقدام کنند.

همچنین از ابتدای سال ۱۳۹۹ تا پایان مرداد امسال، ایجاد یا توسعه ۲۹ شهرک و ناحیه صنعتی جدید در ۲۶ استان کشور به وسعت بیش از پنج‌هزار و ۵۷۸ هکتار به تصویب هییت‌مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به‌عنوان مجمع عمومی شرکت‌ شهرک‌های صنعتی استان‌ها رسیده است که برای طی شدن فرایند تصویب نهایی به مراجع قانونی ذی‌ربط ارسال شد. در همین راستا با تهیه و ارسال گزارش ضرورت ایجاد و مکان‌یابی شهرک یا ناحیه صنعتی توسط شرکت‌ شهرک‌های هر استان‌ و پس از بررسی و بازدید میدانی کارشناسان معاونت فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، گزارش اظهار نظر کارشناسی به هییت‌مدیره ارائه و در صورت تایید مورد تصویب قرار می‌گیرد.

مطابق ضوابط و مقررات قانونی، مصوبه هییت‌مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برای شهرک‌ها و نواحی صنعتی بالای ۵۰ هکتار باید به تصویب مجمع عمومی این سازمان متشکل از وزرای صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، نیرو، امور اقتصادی و دارایی، معاون ریاست جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور رسیده و سپس با بررسی و تایید کمیسیون امور زیربنایی، صنعت و محیط‌زیست دفتر هیات دولت، مورد تصویب هیات وزیران قرار گیرد. همچنین مصوبه هییت‌مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به‌عنوان مجمع عمومی شرکت‌های استانی تابعه، شرط لازم برای تصویب نواحی صنعتی زیر ۵۰ هکتار است و در عین حال تصویب نهایی آن مشروط به تایید و اخذ مصوبه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان است.

گفتنی است، سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن اکنون با دارا بودن ۵۰۵ شهرک و ۳۲۴ ناحیه صنعتی و سه منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره‌برداری، ۸۱ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، ۶ شهرک فناوری، ۴۰ مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، دو مجتمع فناوری اطلاعات و خدمات نرم‌ افزاری، ۹۳ هزار و ۹۲۳ قرارداد منعقده و بهره‌برداری از ۴۸ هزار و ۱۲ واحد صنعتی و سه هزار و ۱۴۵ واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم ۹۶۲ هزار و ۲۴۳ نفر را در سراسر کشور فراهم کرده‌اند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.