جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
۴۰ واحد تولید فعال در استان یزد وجود دارد
22 آذر 1400 - 12:15
شناسه : 21735
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: 21 واحد تولید شمش در استان یزد فعال هستند.
ارسال توسط : منبع : شاتا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، محمدرضا علمدار یزدی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد با بیان اینکه مواد اولیه واحدهای تولید شمش، آهن‌اسفنجی است، اظهار داشت: ۲۱ واحد تولید شمش در استان یزد فعالیت می‌کنند که این واحدها در زمینه تامین آهن اسفنجی با مسائلی مواجه هستند.

وی با تشریح مسائل و مشکلات این واحدها در تامین مواد اولیه افزود: تاکنون چندین جلسه تخصصی شامل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی و سایر کارگروه‌های تخصصی برای رفع مشکلات این واحدها برگزار شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد، گفت: در این جلسات مصوبات خوبی برای تامین مواد اولیه واحدها که نیازمند سالانه یک میلیون تن آهن‌اسفنجی به روش القایی هستند، گرفته شده است.

علمداری در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر در استان یزد ۴٫۱ میلیون تن آهن‌اسفنجی تولید می‌شود که البته بخشنامه‌هایی برای فروش این محصولات نیز از لحاظ قیمت عرضه در بورس وجود دارد، اما مقرر شده بر اساس مصوبات جلسات یاد شده، یک میلیون تن کمبود آهن‌اسفنجی در واحدهای تولیدی یزد تامین شود.

گفتنی است، در استان یزد ۴۰ واحد تولید محصولات فولادی وجود دارد که این واحدها سالانه ۳۳ میلیون تن محصول از کنسانتره سنگ‌آهن تا محصولات نوردی تولید می‌کنند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.