سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
۴۸ افق مخزنی جدید طی ۸ سال کشف شد
05 خرداد 1400 - 16:58
شناسه : 12916
مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران گفت: طی هشت سال اخیر، در مجموع ۱۹ میدان مشتمل بر ۴۸ افق مخزنی جدید همچون نام‌آوران، یلدا، پازن و ارم کشف شده است.
ارسال توسط : منبع : شانا
پ
پ

 به گزارش اخبارفلزات، صالح هندی مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران ضمن تبریک سالروز کشف نفت در مسجدسلیمان، حجم نفت خام قابل استحصال کشفیات هشت سال اخیر ۳ میلیون و ۳۰۳ بشکه و حجم گاز خشک قابل استحصال ۷۲ هزار و ۸۷۴ میلیارد فوت‌مکعب تخمین زده می‌شود؛ در ادامه متن کامل این یادداشت را می‌خوانید:

«پنجم خرداد ماه مصادف با سالروز کشف نفت در ۱۱۴ سال پیش در شهر مسجدسلیمان استان زرخیز خوزستان، جنوب کشور عزیزمان ایران اسلامی به سال ۱۲۸۷ است. غیرت و همت بی‌همتای ایرانی‌ها باعث شد این نعمت الهی علی‌رغم میل و حضور خارجی‌ها به‌ویژه انگلیسی‌ها برای کشف اولیه و استخراج آن‌که نقشه غارت و یغمای دائمی آن را نیز برنامه‌ریزی کرده و در سر می‌پروراندند، به‌دست جوانان و فرزندان این مرز و بوم، کشف و تولید شود و بهره‌برداری آن رونق و تداوم یابد و با تربیت نسل‌های بعدی در جایگاه اساتید برجسته‌ دانشگاهی و مدیران توانمند اجرایی، توانستند به نحو مطلوبی نفت را در خدمت اقتصاد میهن عزیزمان درآورند و با ملی شدن صنعت نفت ایران، مخازن و میادین نفتی و گازی یکی پس از دیگری کشف و به‌عنوان سرمایه‌ عظیم ملی پشتوانه‌ آبادانی کشور شد. این رشد ادامه یافت تا آنجا که در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، دولت تدبیر و امید، حجم نفت و گاز کشف‌شده در سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۴۰۰ با عنایات ویژه خداوند و حمایت مقام عالی وزارت و مدیرعامل و کوشش همکاران اکتشاف آن‌چنان بود که مقام نخست نفت و گاز در سال ۲۰۱۹ در میان تمامی کشورهای جهان به کشور عزیز و پرافتخارمان ایران تعلق گرفت؛ همچنین در مدت زمان مورد اشاره در مجموع ۱۹ میدان مشتمل بر ۴۸ افق مخزنی جدید همچون نام‌آوران و یلدا و میادین گازی پازن و ارم کشف شد که حجم نفت خام قابل استحصال این کشفیات ۳ میلیون و ۳۰۳ بشکه و حجم گاز خشک قابل استحصال ۷۲ هزار و ۸۷۴ میلیارد فوت‌مکعب تخمین زده می‌شود.

ان‌شاالله به همت و تلاش مجدانه و با روحیه بالای شما همکاران محترم و عزیزم، به‌زودی موفقیت‌های بزرگ و اکتشافات جدیدی را برای صنعت نفت و ملت بزرگ ایران رقم خواهیم زد.

رجای واثق دارم مسئولان ارشد نظام و صنعت نفت با اعمال مدیریت صحیح و راهبردی و برنامه محور و به‌کارگیری علوم و فناوری‌های به‌روز، زمینه‌های جدید و نوآورانه‌ای را در بهره‌برداری و استفاده بهینه از نفت و گاز، به‌ویژه برای نسل‌های آینده این مرز پرگهر فراهم می‌سازند. در پایان، یک بار دیگر روز اکتشاف را به همه استادان، بازنشستگان و پیشکسوتان اکتشاف و شما همکاران عزیز و خانواده‌های یکایک کارکنان تبریک عرض می‌نمایم و از ایزد متعال سعادت و توفیق شما را خواستارم.»
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.