سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
۵ پروژه عظیم معدنی خراسان جنوبی در دست شستا
12 آبان 1400 - 12:16
شناسه : 20028
سرپرست سازمان تامین اجتماعی در نشست شورای اداری استان خراسان جنوبی گفت: مجموعه سرمایه‌گذاری شستا پنج پروژه بزرگ را در حوزه معادن استان خراسان جنوبی دنبال می‌کند که یکی از این پروژه‌ها امروز در طبس افتتاح می‌شود.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، میرهاشم موسوی سرپرست سازمان تامین اجتماعی در نشست شورای اداری استان خراسان جنوبی که در محل استانداری برگزار شد، اظهار داشت: با افتتاح این پروژه ۶۸ هزار تن کنسانتره زغال‌سنگ به ظرفیت تولیدی کشور افزوده می‌شود.

وی بهره‌گیری از ظرفیت داخلی و نیروهای بومی را یکی از دستاوردهای این پروژه برشمرد و افزود: با تکیه بر ظرفیت داخل در این پروژه و تولید زغال‌سنگ شوی از خروج ۱۷ میلیون یورو ارز از کشور جلوگیری شد. لذا خراسان جنوبی با توجه به ظرفیت‌های معدنی سهم قابل توجهی از اعتبارات توسعه سرمایه‌گذاری این سازمان خواهد داشت و از پیش‌بینی ظرفیت ۵۰ هزار میلیارد تومانی شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی در هلدینگ معدن شستا، هر آنچه که استانداری و ظرفیت دیگر دستگاه‌ها فراهم شود، آماده سرمایه‌گذاری و توسعه در معادن خراسان جنوبی هستیم.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی، گفت: معدن در خراسان جنوبی از محورهای توسعه است که امیدواریم با کمک مسئولان بتوانیم در ارتقای این ظرفیت که نقش مهمی در اقتصاد کلان ملی دارد، اقدامات قابل توجهی را انجام دهیم. البته متاسفانه مشکلات زیادی را در بخش‌های مختلف کشور شاهد هستیم که در این سال‌ها تامین اجتماعی نیز از آن مستثنی نبوده است، اما اساس کار در تامین اجتماعی را بر پایه مفهوم تحول، عدالت و اعتماد قرار دادیم و با رویکرد تحول‌خواهانه جلو می‌رویم.

موسوی بیان کرد: اگر قرار باشد با همین منابع موجود جلو برویم باید ظرفیت‌ها دوباره مرور و خدمات بر پایه عدالت ارائه شود. در حال حاضر سفر به استان‌های کم‌برخوردار را آغاز کردیم و امیدواریم با آغاز برخی اقدامات و فوریت بخشیدن به آن بتوانیم برخی کاستی‌ها را جبران کنیم.

وی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی بیش از ۴۵ میلیون نفر از جمعیت کشور را زیر پوشش دارد و در سفرهای استانی رفع مشکلات و ارتقای خدمات به این جمعیت را به‌صورت عملیاتی دنبال می‌کنیم. بیش از ۵۰ درصد جامعه به‌طور مستقیم و یکصد درصد جامعه به‌صورت غیرمستقیم از خدمات تامین اجتماعی بهره‌مند هستند و حضور میدانی مسئولان از مهمترین رویکردها در این سازمان است.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی در پایان خاطرنشان کرد: در بخش سرمایه‌گذاری نیز به شکل عملیاتی و مساله‌محور وارد عمل شدیم تا مسایل و مشکلات نقطه‌زنی شود. امیدواریم در سفر به خراسان جنوبی موارد و مشکلات حوزه تامین اجتماعی به‌خوبی احصا و این سفر دستاورهای خوبی برای استان داشته باشد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.