سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
۵۰ درصد معادن مازندران غیرفعال هستند
14 بهمن 1399 - 13:54
شناسه : 6268
رییس سازمان صمت مازندران: رییس سازمان صمت مازندران با تاکید بر رفع معارضات زیست‌محیطی در استان، گفت: ۵۰ درصد معادن مازندران غیرفعال است.
ارسال توسط : منبع : تسنیم
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، حسین قلی قوانلو در نشست خبری با برخی از اصحاب رسانه مازندران اظهار داشت: با توجه به جنگ اقتصادی که دشمنان بر علیه ما ایجاد کرده‌اند، همه مسئولین متفق‌القول هستند تا شرایط موجود بیش از پیش تسهیل شود.

وی افزود: ۱۶۸ هزار واحد صنفی در استان فعال است که ۲۰ درصد تولیدی، ۴۵ درصد توزیعی و مابقی خدماتی است. همچنین به تعداد ۱۵ هزار واحد، فاقد پروانه هستند.

رییس سازمان صمت مازندران گفت: بیش از ۵۰ درصد معادن استان غیرفعال است که عموما علت آن به معارضان محلی، مخالفت منابع طبیعی، محیط زیست، مخالفت دستگاه‌های اوقاف و میراث فرهنگی، اتمام مهلت پروانه برمی‌گردد.

قوانلو یادآور شد: سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در تعداد واحدهای صنفی رتبه چهارم و در بازرسی رتبه نخست را کسب کرد. همچنین بیش از ۱۳۸ میلیارد تومان پرونده متخلفان اقتصادی طی سال جاری تشکیل شده است. علاوه بر این، نقش قرارگاه نظارت و بازرسی در کاهش تورم نقطه به نقطه بر کسی پوشیده نیست.
وی در پایان پیرامون مزایای منطقه آزاد، خاطرنشان کرد: ابتدا لازم است اشاره کرد که مناطق آزاد محلی که در شمال ایران مستقر هستند، به هیچ عنوان امکان واردات از کشورهای همسایه را ندارند؛ بنابراین ما به دنبال این هستیم که با تصویب معافیت‌های مالیاتی، زمینه را برای سرمایه‌گذاری هر چه بیشتر در این منطقه فراهم آوریم تا از این طریق، رشد و توسعه را نصیب استان نماییم.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.