سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
۵۰۰ دستگاه ماشین‌آلات معدنی به کشور وارد می‌شود
12 دی 1400 - 12:04
شناسه : 22528
معاون امور معادن و فراوری مواد وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: از ابتدای راه‌اندازی سامانه مجوزها، تاکنون ۲ هزار درخواست واردات ماشین‌آلات حوزه فعالیت‌های معدنی ثبت شده که از این میزان با واردات ۵۰۰ دستگاه موافقت شده است.
ارسال توسط : منبع : شاتا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، رضا محتشمی‎ پور معاون امور معادن و فراوری مواد وزارت صنعت، معدن و تجارت درجلسه نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه معدن استان بوشهر، اظهار داشت: برای تامین ماشین‌آلات معدنی یک مشکل عمومی در کشور وجود دارد که برخی شرکت‌ها با فضاسازی رسانه‌ای در تلاش هستند تا مانع از واردات این تجهیزات شوند.

وی افزود: برای واردات ماشین‌آلات معدنی ممانعت‏‌هایی ایجاد شده که در این زمینه خود معدنداران نیز باید با مطالبه‌گری خود این موضوع را تبیین کنند. در حوزه ماشین‌آلات کوچک نیز تلاش داریم تا به صورت کامل داخلی‌سازی باشد تا زمینه استفاده از توان متخصصان کشور در این بخش فراهم شود.

معاون امور معادن و فراوری مواد وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت: تکلیف حقوق دولتی واحدهای معدنی باید هر چه زودتر مشخص شود در این زمینه تا دو هفته آینده با تشکیل شورای عالی معادن موضوع تعیین تکلیف حقوق دولتی واحدها پیگیری خواهد شد.

محتشمی‌پور در پایان خاطرنشان کرد: با هدف حل مشکلات مالکان واحدهای معدنی را‌ه‌‎اندازی پنجره واحد زمین در دستور کار قرار گرفته و همه دستگاه‌ها مکلف شدند تا نقشه‌های خود را در این پنجره بارگذاری کنند. براساس بررسی‌ها ۴۵ درصد نقشه‌های منابع طبیعی و معدنی در کشور تداخل دارند که سعی بر پیدا کردن راهکاری سریع‌تر برای حل این موضوع است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.