چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
۵۰۳ معدن آذربایجان غربی فعال است
04 مهر 1400 - 15:40
شناسه : 18316
رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت آذربایجان غربی گفت: ۵۰۳ معدن دارای پروانه بهره‌برداری در آذربایجان غربی فعالیت می‌کند.
ارسال توسط : منبع : خبرگزاری صدا و سیما
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، غلامرضا بابایی رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت آذربایجان غربی، اظهار داشت: ۵۰۳ معدن دارای پروانه بهره‌برداری با بیش از ۱۱۳ میلیون تن ذخیره مواد معدنی در استان فعالیت می‌کند. آذربایجان با ۲۱۶ محدوده اکتشافی و ۵۶ معدن دارای گواهینامه کشف معتبر با ذخیره قطعی بیش از ۲۳ میلیون تن انواع مواد معدنی از لحاظ تنوع مواد معدنی در رتبه های نخست کشور قرار دارد.

وی افزود: با توجه به شرایط خاص آذربایجان غربی از جمله مرزی بودن، زیست‌محیطی و منابع طبیعی به خصوص وجود پوشش‌های گیاهی و گون در بیشتر نقاط استان فعالیت‌های معدنی را کمی سخت می‌کند که البته با تعامل بین دستگاه‌های ذی‌ربط وجود بیشتر موانع معدنکاران حل شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت آذربایجان غربی، گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی فعلی کشور، توسعه و ادامه فعالیت‌های معدنی در استان به خصوص برای معادن کوچک مقیاس بدون حمایت اقتصادی و فنی سخت بوده و سازمان به دنبال رفع موانع این معادن است.

بابایی در پایان با بیان اینکه تامین ماشین‌آلات معدنی از نیازهای اولیه معادن کوچک مقیاس استان است، خاطرنشان کرد: طرح احیاء، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس ازسال ۱۳۹۸ در سراسرکشور آغاز و درحال اجراست و با هماهنگی‌های انجام شده بین دستگاه‌های ذی‌ربط دولتی و بخش خصوص اجرای این طرح به نقطه عطف خود رسیده است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.