چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
۶ هزار محدوده معدنی چشم‌انتظار مزایده
05 مرداد 1400 - 9:09
شناسه : 15552
وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست بررسی چگونگی تداوم مزایده سراسری محدوده‌های معدنی گفت: علاوه بر اجرای همه مراحل مزایده سراسری محدوده‌های معدنی به صورت شفاف و قانونی، در آینده نزدیک با افزایش تعاملات بین‌دستگاهی اجرای این طرح بزرگ تکمیل خواهد شد.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، علیرضا رزم‌حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت اجرای این طرح را در راستای اعمال تکالیف قانونی وزارتخانه و همچنین تاکیدات مقام‌های عالی نظام عنوان کرد و اظهار داشت: اجرای این طرح بزرگ به صورت کاملا شفاف و قانونی در جریان است و با استقبال بسیار خوب افراد دارای صلاحیت فنی و مالی روبه‌رو شد.

وی با اشاره به برخی ابهام‌های ایجاد شده در خصوص اجرای این طرح بزرگ، افزود: از روز نخست اجرای مزایده سراسری ۶ هزار محدوده معدنی، حجم عظیمی از سنگ‌اندازی‌ها، کم لطفی‌ها و مانع تراشی‌ها در مسیر اجرای آن را پیش‌بینی ‌کردیم و با علم به گستردگی هجمه‌سازی‌ها علیه این طرح عدالت‌گستر نسبت به اجرای آن اقدامات لازم صورت گرفت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت همواره از حضور و همراهی همه نهادهای نظارتی در مسیر اجرای طرح‌ها و فرایندهای اقتصادی این وزارتخانه استقبال کرده است و درخصوص اجرای طرح فعال‌سازی معادن نیز براساس نظرات اعلامی مسئولان دستگاه قضایی هیچ‌گونه شائبه‌ای متوجه این وزارتخانه نبوده و نیست.

رزم حسینی از وجود برخی غرض‌ورزی‌های سیاسی و جریان‌سازی‌های رسانه‌ای علیه این طرح خبر داد و بیان ‌کرد: برخی صحنه‌آرایی‌های مخرب رسانه‌ای، آگاهانه یا ناآگاهانه کاهش اعتماد مردم نسبت به نظام را در پی دارد.

وی با تقدیر از تعاملات و همراهی‌های دستگاه قضایی در مسیر رشد تولید کشور، تکمیل هرچه سریع‌تر فرایند اجرایی طرح آزادسازی ۶ هزار محدوده و معدن غیرفعال کشور را با افزایش تعاملات بین دستگاهی خواستار شد.

تداوم روند اجرای مزایده‌های معدنی، به‌زودی

سعید عمرانی معاون قضایی دادستان کل کشور در ادامه این نشست با تقدیر از عملکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت در اجرای منویات رهبر معظم انقلاب و تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، بر اقدام‌های بدون شائبه این وزارتخانه در جریان اجرای این طرح تاکید کرد.

وی اقدام‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای عمل به تکالیف قانونی در اجرای ماده ۱۰ قانون معادن و همچنین بند «ط» تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ را بدون شائبه عنوان کرد و ادامه داد: در همه دوران مسئولیت تلاش کرده‌ایم بیشترین همراهی و همکاری را در راستای ارتقای شاخص‌های تولید کشور با مدیران وزارتخانه برقرار کرده و موانع فعالیت و تلاش آنان را رفع کنیم.

معاون قضایی دادستان کل کشور با اشاره به سلامت، پاک‌دستی و عملکرد مطلوب وزیر صنعت، معدن و تجارت در طول دوران تصدی این مسئولیت، عنوان ‌کرد: با تاکید بر عدم‌ابطال یا لغو مزایده‌های مربوط به اجرای مزایده سراسری ۶ هزار محدوده و معدن غیرفعال کشور، به‌زودی شاهد تداوم روند اجرای آن پس از انجام برخی هماهنگی‌ها و تعاملات بین‌دستگاهی در حوزه‌های اجرایی و نظارتی خواهیم بود.

عمرانی نظرات و دیدگاه‌های عنوان شده در این نشست را از سر دلسوزی و دغدغه‌مندی نسبت به مصالح عمومی کشور دانست و اذعان داشت: ردپای برخی فضاهای سیاسی و افراد در سایه حوزه‌های اقتصادی و ایجاد چالش‌هایی نظیر آنچه که در پیرامون اجرای طرح فعال‌سازی معادن دیدیم، وجود دارد.

وی در پایان با اشاره به تقطیع صحبت‌هایش درباره اجرای این طرح، خاطرنشان کرد: در نامه اخیر به وزیر صنعت، معدن و تجارت همه تلاش خود را به‌کار گرفتیم تا مانع ایجاد خدشه در عملکرد وزارتخانه در جریان اجرای مزایده سراسری محدوده‌های معدنی در افکار عمومی شویم.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.