سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
۶ هزار محدوده و معدن غیرفعال به چرخه تولید بازگشتند
27 اردیبهشت 1400 - 15:19
شناسه : 12292
وزیر صنعت، معدن و تجارت: وزیر صنعت، معدن و تجارت آزادسازی ۶ هزار محدوده و معدن حبس شده کشور را اقدامی شجاعانه و خردمندانه دانست و گفت: واگذاری این معادن برای فعال‌سازی، فرصت جدیدی برای سرمایه‌گذاری و اشتغال در کشور است.
ارسال توسط : منبع : شاتا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، علیرضا رزم‌حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت در آیین رونمایی از طرح آزادسازی ۶ ‌هزار محدوده و معدن غیرفعال کشور، اظهار داشت: واگذاری معادن حبس شده از طریق مزایده عمومی به افراد دارای اهلیت و صلاحیت، جهش صنعتی و معدنی در کشور به وجود خواهد آورد.

وی با بیان اینکه فرایند واگذاری طبق قانون از طریق مزایده برگزار می‌شود، افزود: فرایندها به صورت قانونی در سامانه ستاد مزایده‌ها و مناقصات دولت انجام خواهد شد و در روز بازگشایی پاکات مزایده، اعضای تشکل‌ها و نمایندگان وزارت صنعت، معدن و تجارت حضور دارند تا این فرایندها به صورت شفاف و قانونی انجام شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص اجرای این مزایده‌ برای نخستین بار در کشور، گفت: بعد از واگذاری معادن به برندگان، اگر متقاضیان کار اکتشاف، بهره‌برداری و فعال‌سازی معدن را انجام ندهند، مجدد از طریق مزایده به افراد دارای صلاحیت واگذار می‌شود.

رزم‌حسینی بیان کرد: معادن فرصتی برای توسعه پایدار و متوازن هستند و باید مانع از غارت آن‌ها شد.

جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی در دستور کار است

وزیر صنعت، معدن و تجارت اذعان داشت: در تلاش هستیم که به صورت جدی از خام فروشی مواد معدنی جلوگیری ‌کنیم و تنها از معادنی مواد معدنی استخراج شود که امکان فراوری داخل برای ایجاد ارزش افزوده را دارند.

ارزش معادن کشف شده بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار است

رزم حسینی با بیان اینکه ایران کشوری نفت‌خیز و معدن خیز است، تصریح کرد: بر اساس گزارش‌های منتشر شده، ارزش معدن کشف شده در کشور بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار است که می‌توان با انجام عملیات اکتشافی ذخایر آن‌ها را افزایش داد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان آیین، دستور برگزاری مزایده عمومی واگذاری ۶ هزار معدن و محدوده حبس شده را که بزرگ‌ترین مزایده کشور است، صادر کرد.

لازم به توضیح است که آیین طرح آزادسازی ۶ هزار محدوده و معدن غیرفعال کشور با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، روسای سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استانی به صورت ویدئو کنفرانسی و تشکل‌های بخش خصوصی برگزار شد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.