سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
۶ هزار محدود و معدن غیرفعال در ۳۱ استان کشور آزادسازی می‌شوند
27 اردیبهشت 1400 - 16:51
شناسه : 12305
سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت: سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در آیین رونمایی از طرح آزادسازی 6 ‌هزار محدوده و معدن غیرفعال کشور از اجرای این طرح طی یک فرایند دو‌مرحله‌ای خبر داد.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، اسدالله کشاورز سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در این مراسم، اظهار داشت: در سالی که به تدبیر مقام معظم رهبری به سال «تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» نام‌گذاری شده است و همچنین براساس فرامین وزیر صنعت، معدن و تجارت، معادن و محدوده‌های غیرفعال و راکد شناسایی شد.

وی افزود: این محدوده‌ها و معادن را در قالب بسته‌های سرمایه‌گذاری برای مزایده عمومی در اختیار افراد دارای اهلیت و صلاحیت قرار خواهیم داد.

سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت: فرایند واگذاری به صورت الکترونیکی و بدون حضور مراجعان و متقاضیان واگذاری در سطح کشور انجام می‌شود که این سیاست وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای سهولت انجام فرایندها و مزایده ها است.

محدوده‌های واگذار شده فاقد هرگونه معارض هستند

کشاورز در خصوص محدوده‌ها و معادن غیرفعال بیان کرد: محدوده‌ها و معادنی که واگذار می‌شوند فاقد معارض دولتی و مردمی و بدون هیچگونه تعارض هستند و برندگان به سهولت می‌توانند کار خود را در راستای فعال‌سازی پیش ببرند.

وی ادامه داد: واگذاری معادن غیرفعال طی دو فرایند در فاصله ۱۵ روزه انجام می‌شود که در مرحله اول، ۱۶ استان دسته‌بندی شده است.

سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، اذعان داشت: از ۳۱ اردیبهشت ماه تا ۱۳ خرداد ماه گروه اول و در بازه زمانی ۱۳ تا ۲۷ خرداد ماه گروه دوم نیز می‌توانند برای ثبت‌نام به سایت مراجعه کنند.

کشاورز عنوان کرد: از میان ۶ هزار معدن و محدوده، ۳۳۰ محدوده و معدن متروکه، یک هزار و ۲۲۶ فقره دارای پروانه بهره‌برداری معدن و ۴۸۰ فقره دارای گواهی کشف هستند.

گفتنی است آیین طرح آزادسازی ۶ هزار محدوده و معدن غیرفعال کشور با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، روسای سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استانی به صورت ویدئو کنفرانسی و تشکل‌های بخش خصوصی برگزار شد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.