سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
۶۰ گروه اکتشافی در خراسان جنوبی آغاز به کار کردند
24 مهر 1400 - 11:09
شناسه : 19106
رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: توافق‌نامه سه جانبه اکتشاف میان معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، ایمیدرو و سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی، فردا از بیرجند آغاز می‌شود.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، وجیه‌الله جعفری رییس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به هم‌افزایی ایجاد شده بین این مجموعه‌ها در حوزه اکتشاف، اظهار داشت: برنامه فوق، فردا یکشنبه ۲۵ مهر ماه از بیرجند (خراسان جنوبی) با حضور مدیران و نمایندگان هر سه مجموعه آغاز می‌شود. در این طرح استان‌های کم برخوردار در اولویت قرار دارند. به همین دلیل در فاز نخست تا پایان سال جاری استان خراسان جنوبی و کردستان (پهنه دیواندره) مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

وی افزود: در حال حاضر ۶۰ اکیپ در استان خراسان جنوبی فعالیت خود را آغاز کرده و طبق برنامه به اتمام خواهد رسید. و هدف این توافق‌نامه تولید اطلاعات پایه، تکمیل و توسعه فعالیت‌های اکتشافی با استفاده از ظرفیت‌های سازمان زمین‌شناسی در مساحت ۴۰۰ هزار کیلومتر مربع است.

رییس هیات عامل ایمیدرو، گفت: براساس این توافق‌نامه، تامین اعتبار طرح به عهده ایمیدرو و تهیه اطلاعات پایه، تکمیل چرخه ژئوفیزیک هوایی، شناسایی و پی‌جویی برعهده سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی خواهد بود. همچنین حمایت‌های لازم در خصوص برنامه‌ریزی و انجام تشریفات قانونی پیش از اجرای کار نیز برعهده معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت خواهد بود.

استفاده از نیروهای جوان و نخبه‌های دانشگاهی

جعفری بیان کرد: اجرای این توافق‌نامه علاوه بر اینکه موجب به کارگیری ترکیبی از نیروهای متخصص این سه سازمان در امر اکتشاف خواهد شد، موجب کاهش موازی کاری و ایجاد هم‌افزایی نیز می‌شود. همچنین در این طرح آموزش، تربیت و به کارگیری جوانان تحصیل کرده و نخبه‌های دانشگاهی مد نظر است.

وی یادآور شد: در این طرح قصد داریم برای نخستین بار در کشور با کمک سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی، نقشه پایه را در مقیاس ۱/۵۰۰۰۰ تهیه کرده تا از طریق تلفیق، مدل‌سازی و تفسیر آن بتوانیم محدوده‌های اکتشافی و پتانسیل‌های جدید را شناسایی کنیم. محدوده‌های شناسایی شده در اختیار ایمیدرو قرار گرفته تا پس از اخذ مجوزهای لازم و پروانه اکتشاف، طی فراخوان به بخش خصوصی واگذار شوند.

رییس هیات عامل ایمیدرو در پایان خاطرنشان کرد: مدت زمان انجام این طرح پنج سال بوده و اعتبار در نظرگرفته شده تا پایان سال جاری ۲۵۰ میلیارد تومان است. علاوه بر این توسعه امر اکتشاف، افزایش کیفیت کارهای اکتشافی و نیز شناسایی محدوده‌های ارزشمند از دیگر اهداف این توافق‌نامه است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.