سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
۶۱۸ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی قطعی در ایمیدرو
30 فروردین 1400 - 14:54
شناسه : 10716
مشاور رییس هیات عامل ایمیدرو در امور بومی‌سازی مطرح کرد؛ مشاور رییس هیات عامل ایمیدرو در امور بومی‌سازی، گفت: طی سال 1399 حدود 618 میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی قطعی ناشی از بومی‌سازی در شرکت‌های تابعه و وابسته ایمیدرو محقق شد.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی فولادمبارکه
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، حسن یونسیان مشاور رییس هیات عامل ایمیدرو در امور بومیسازی با اشاره به اینکه صرفه‌جویی ارزی از مهم‌ترین شاخص‌های بومی‌سازی است، اظهار داشت: این سازمان در سال ۱۳۹۹ برای نخستین‌بار، هدف‌گذاری کمّی حدود ۹۱۷ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی حاصل از بومی‌سازی در بخش معدن و صنایع معدنی را به شرکت‌های تابعه و وابسته ابلاغ و برنامه‌های پیشنهادی را دریافت کرد.

وی افزود: از این میزان هدف‌گذاری، ۵۰۹ میلیون دلار مربوط به بومی‌سازی قطعات، تجهیزات و ماشین‌آلات و ۴۹۱ میلیون دلار نیز در طرح‌های جاری شرکت‌ها از طریق استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های داخل کشور بود.
مشاور رییس هیات عامل ایمیدرو در امور بومی‌سازی، گفت: به رغم بومی‌سازی قطعی حدود ۶۱۸ میلیون دلار در بخش قطعات، تجهیزات و ماشین‌آلات، پیش‌بینی می‌شود در صورت محاسبه صرفه‌جویی‌های ارزی حاصل از توانمندی‌های طرح‌های جاری شرکت‌ها، این رقم در سال ۱۳۹۹ به بیش از ۹۰۰ میلیون دلار برسد.

یونسیان در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه شرکت‌های داخلی، علاوه بر موفقیت در بخش کمی بومی‌سازی، در بخش کیفی‌سازی نیز به دستاوردهای مطلوبی رسیده است و حرکت به سمت طراحی، مهندسی و کسب دانش فنی ساخت را آغاز کرده‌اند. بدون شک این مسیر، آینده مطلوبی را برای توسعه صنایع معدنی کشور به دست مهندسان ایرانی رقم خواهد زد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.