سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
۶۵۰ میلیون عواید معادن به کاشان رسید
24 شهریور 1400 - 12:04
شناسه : 17819
دادستان کاشان ضمن تاکید بر الزام معاون در راستای اجرای مسئولیت‌های اجتماعی گفت: تنها ۶۵۰ میلیون از ۴۰ میلیارد تومان عواید معادن به کاشان رسیده است.
ارسال توسط : منبع : تسنیم
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، روح‌الله دهقانی دادستان کاشان ضمن اشاره به بازدید از معادن استان با حضور کارشناسان محیط‌زیست، جهاد کشاورزی، امور آب و وزارت صنعت، معدن و تجارت، اظهار داشت: اقدامات و کارشناسی‌های لازم در این زمینه صورت پذیرفت و جلسه‌ای چهار ساعته با حضور روسای ادارات مرتبط، صاحبان معادن و مسئولان استانی اداره کل سازمان صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.

وی با بیان اینکه از امروز موضوع جمع‌آوری باطله‌های معدنی در منطقه آغاز می‌شود، افزود: باطله‌های معدنی موجب انتشار گرد و غبار می‌شود و از این رو مقرر شد این باطله‌ها تالیف شده و زمینی نیز برای جمع‌آوری این موضوع در نظر گرفته شود. در این راستا این باطله‌ها طبق توافق صورت گرفته در اختیار ادارات و مناطقی که برای پروژه‌های خود به آن‌ها نیاز دارد، قرار می‌گیرد.

دادستان کاشان با بیان اینکه مقرر شد معادن بیش از ۲۰ متر عمق نداشته باشند، گفت: این تصمیم بنا به عدم بروز مشکلات زیست محیطی اتخاذ شده است و یک معدن نیز که از ۲۰ متر تجاوز کرده مقرر شد در همان مرحله متوقف شود.

دهقانی با اشاره به اینکه جهاد کشاورزی مقرر شد ظرف مدت ۲۰ روز پیشنهادات خود در راستای جلوگیری از بروز خسارت و جبران آن اجرا کنند، بیان کرد: قرار است پیشنهادات ارائه و در صورت قابلیت اجرا مصوب شود تا خسارات به حداقل کاهش پیدا کند.

وی ضمن اشاره به برخی از نارضایتی‌ها مبنی بر استخراج بیش از حد پروانه بهره‌برداری، ادامه داد: قرار است تا باسکول زیر نظر بخشداری و با حضور نماینده جوشقان و استرک مستقر ‌شود و از باب مسئولیت‌های اجتماعی مقرر شد جاده دسترسی به این دو شهرستان نیز با همکاری معادن دو طرفه شده و به خواست دادستانی در این محل پلی نیز یک پل نیز احداث شود.

دادستان کاشان در پایان با بیان اینکه یک چهارم معادن فعال استان اصفهان در این شهرستان است، خاطرنشان کرد: ۱۲۰ الی ۱۳۰ معدن فعال در کاشان وجود دارد که طی سال گذشته از ۴۰ میلیارد عواید معادن و حقوق دولتی تنها ۶۵۰ میلیون تومان به شهرستان کاشان تحویل داده شد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.