سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
۶۷۰ معدن به چرخه تولید بازگشتند
19 مهر 1400 - 13:33
شناسه : 18957
مدیر اجرایی طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک‌مقیاس گفت: از ابتدای اجرای طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک‌مقیاس تا پایان شهریورماه امسال ۶۷۰ معدن کوچک احیا و به چرخه تولید بازگشت.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، رضا عظیمی مدیر اجرایی طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک‌مقیاس، اظهار داشت: از ابتدای آغاز طرح تا پایان شهریورماه امسال، شناسایی، پایش و اولویت‌بندی هفت‌هزار معدن، محدوده معدنی (اعم از پروانه اکتشاف و گواهی کشف) و محدوده‌های مزایده‌ای بر اساس مزیت نسبی هر استان انجام شد. از این تعداد بر روی یک‌هزار و ۷۱۳ معدن اقدام کلینیکی انجام و راه‌حل مطلوب ارائه شد که در مجموع ۶۷۰ معدن احیا و توسعه یافت، همچنین حمایت و توسعه ۱۵ واحد فراوری در سطح کشور از اقدامات این طرح به شمار می‌آید.

وی افزود: از دیگر اقدامات طرح در راستای فعال‌سازی معادن شامل اجرای پروژه‌های زیرساخت مورد نیاز معادن با حمایت مجری طرح زیربناهای لازم ایمیدرو، انعقاد ۳۷ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری، علمی، پژوهشی و دانش‌بنیان، معرفی ۶۲ پرونده به صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی برای اخذ تسهیلات (که ۲۳ طرح در حال پیگیری و صدور بیمه نامه است) و حمایت از هشت استارتاپ معدنی، است.

مدیر اجرایی طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک‌مقیاس، گفت: ایمیدرو این طرح را با هدف تامین خوراک برای صنایع معدنی مصرف‌کننده مواد معدنی، افزایش تولید و تکمیل زنجیره محصولات و توسعه و ایجاد اشتغال پایدار از ابتدای سال ۱۳۹۸ در راس برنامه‌های جاری لحاظ کرده و به صورت مستمر و طی جلسات تخصصی اقدامات و عملکرد این طرح با حضور ریاست هیات عامل ایمیدرو پایش می‌شود. در این راستا گزارش ۶ ماهه طرح احیا حاکی از پایش بیش از چهار هزار محدوده معدنی در ۲۱ استان هدف براساس آمار و اطلاعات اخذ شده از وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

عظیمی بیان‌ کرد: با همکاری کارگروه استانی طرح احیاء، بر روی بیش از ۲۵۰ معدن اقدامات کلینیکی شامل رفع موانع اداری، سرمایه‌گذاری، معارضان محلی و…انجام شد که بر این اساس در مجموع ۲۷۱ معدن (با احتساب معادن بازمانده از سال گذشته) احیاء شده و توسعه یافتند و با توجه به اظهارات کارگروه استانی سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت به چرخه تولید بازگشتند.

وی در پایان با بیان اینکه همه اقدامات با وجود محدودیت‌های کرونا انجام شده، خاطرنشان‌کرد: معادن احیاء و توسعه یافته مذکور در ۶ ماهه نخست امسال پس از فعال‌سازی نهایی، پتانسیل افزایش اشتغال مستقیم بیش از دو هزار نفر و قابلیت افزایش ظرفیت تولید تا یک میلیون و ۴۲۰ هزار تن را دارا هستند.

گفتنی است، در سال ۱۳۹۸ برای احیا و فعال‌سازی ۱۵۰ معدن کوچک‌مقیاس برنامه‌ریزی و در نهایت ۱۴۶ معدن فعال‌ شد؛ سال گذشته نیز با اینکه احیا ۲۰۰ معدن مبنای کار قرار گرفت، اما در نهایت ۲۵۳ معدن فعال‌ و علاوه بر آن حمایت و توسعه ۱۵ واحد فراوری نیز انجام شد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.