چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
۷ طرح صنعتی و معدنی نهبندان چشم به راه بهره‌برداری
04 آذر 1400 - 9:04
شناسه : 20934
فرماندار شهرستان نهبندان گفت: هفت طرح سرمایه‌گذاری صنعتی و معدنی در این شهرستان در دست اجرا است که با راه‌اندازی کامل این طرح‌ها طی یک سال آینده برای ۶۲۵ نفر شغل ایجاد خواهد شد.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، مجید بیکی فرماندار شهرستان نهبندان، اظهار داشت: تا پایان سال جاری سه طرح در این شهرستان با حجم سرمایه‌گذاری ۳۲۵ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد که از جمله این طرح‌ها می‌توان به واحد تولید شمش طلای هیرد، طرح فراوری منیزیت سدید سرام و واحد فراوری سیلیس دهسلم اشاره کرد.

وی افزود: واحد تولید شمش طلای هیرد با سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد تومان، اشتغال ۲۰۰ نفر و ظرفیت تولید ۲۰۰ کیلوگرم طی سال در دست اجرا است و با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد. علاوه بر این واحد فراوری منیزیت سدید سرام نیز با سرمایه‌گذاری ۱۱۰ میلیارد تومان، اشتغال ۵۵ نفر از ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است و تا پایان سال جاری افتتاح می‌شود. البته واحد فراوری سیلیس دهسلم نیز با سرمایه‌گذاری ۱۵ میلیارد تومانی، اشتغال ۴۰ نفر و تولید سالانه ۵۰ هزار تن در حال حاضر ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

فرماندار شهرستان نهبندان، گفت: عملیات اجرایی فاز دوم واحد کنسانتره سنگ‌آهن نیک امیدواران پیراکان نیز با سرمایه‌گذاری ۱۱۳ میلیارد تومان در سال جاری آغاز شد و با پیشرفت فیزیکی ۵ درصد تا پایان سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

بیکی بیان کرد: بسته‌بندی آب آشامیدنی سربندی با اعتبار ۶ میلیارد تومان و با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی و همچنین واحد بسته‌بندی آب آشامیدنی عطایی‌نژاد با اعتبار سه میلیارد و با ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی، هر دو طی سال آتی به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی از بهره‌برداری چهار طرح صنعتی از ابتدای سال جاری با سرمایه‌گذاری ۱۱۹ میلیارد تومان و اشتغال ۱۶۵ نفر خبر داد و یادآور شد: این طرح‌ها در زمینه فراوری مواد معدنی با ارزش شهرستان اجرا شده است. همچنین در زمینه جذب سرمایه‌گذار طی یک سال گذشته ۱۳ میلیارد تومان در زمینه تامین زیرساخت‌های آب، برق و گاز شهرک صنعتی شهرستان هزینه کرده‌ایم.

فرماندار نهبندان در پایان با اشاره به اینکه نهبندان از نقاط پیشرو در زمینه سرمایه‌گذاری صنعتی است و خاطرنشان کرد: نهبندان از جمله مناطقی است که با وجود ذخایر معدنی بسیار غنی، ظرفیت بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری در این حوزه دارد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.