جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
۷۱ درصد سهم تولید فولاد غرب آسیا در دست ایران
04 خرداد 1400 - 14:56
شناسه : 12819
انجمن جهانی فولاد در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد، تولید فولاد ایران در ماه آوریل ۲۰۲۱ مطابق با فروردین ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۰ با افزایش 6.4 درصدی به دو میلیون و 500 هزار تن رسید و ایران 71.4 درصد تولید فولاد غرب آسیا را در اختیار دارد. همچنین براساس این گزارش، تولید فولاد کشور در چهار ماهه نخست سال‌جاری میلادی به ۱۰ میلیون تن رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۰ افزایش 9.6 درصدی را نشان می‌دهد.
ارسال توسط : منبع : دنیای اقتصاد
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، ایران در ماه فوریه ۲۰۲۱ در میان بزرگ‌ترین تولیدکنندگان فولاد جهان جایگاه دهم را به خود اختصاص داد. چین با تولید ۹۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تن، هند با هشت میلیون و ۳۰۰ هزار تن و ژاپن با هفت میلیون و ۸۰۰ هزار تن در رتبه‌های نخست تا سوم تولید فولاد جهان قرار دارند.

بر اساس این گزارش، تولید فولاد ایران طی سه ماهه نخست سال‌جاری میلادی به هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تن رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۰ افزایش ۱۰٫۷ درصدی را نشان می‌دهد. پس از این کشورها، آمریکا با تولید ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تن، روسیه با ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تن، کره جنوبی با پنج میلیون و ۹۰۰ هزار تن، آلمان با سه میلیون و ۴۰۰ هزار تن، ترکیه با سه میلیون و ۳۰۰ هزار تن، برزیل با سه میلیون و یک هزار تن و ایران با دو میلیون و ۵۰۰ هزار تن، جایگاه‌های چهارم تا دهم را به خود اختصاص داده‌اند.

در این راستا، با شروع همه‌گیری ویروس کرونا در جهان از ماه دسامبر سال ۲۰۱۹، صنایع، کارخانه‌ها و تقریبا تمامی کشورها در تعطیلی فرو رفتند و خسارات اقتصادی بی‌شماری در جهان به بار آورد؛ اما پس از گذشت بیش از یک سال از این وضعیت برخی از کشورها در حال بازیابی نسبی خود هستند. همچنین تولید فولاد در غرب آسیا با افزایش ۱۵٫۳ درصدی به سه میلیون و ۵۰۰ هزار تن رسیده است که با توجه به تولید دو میلیون و ۵۰۰ هزار تنی ایران در این ماه، ۷۱٫۴ درصد تولید فولاد غرب آسیا در اختیار ایران است.

هند بیشترین افزایش تولید را ثبت کرد

براساس این گزارش، تولید فولاد هند نسبت به ماه آوریل سال گذشته میلادی ۱۵۲٫۱ درصد افزایش یافت؛ برزیل با افزایش ۵۹٫۳ درصدی در جایگاه دوم و سپس ترکیه با افزایش ۴۶٫۶ درصدی در جایگاه سوم قرار گرفتند. در این ماه، تمامی ۱۰ کشور نخست تولیدکننده فولاد جهان، نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۰ افزایش تولید داشتند اما کم‌ترین افزایش به ایران و بیشترین افزایش را هند به خود اختصاص یافت.

علاوه بر این آمریکا با ۴۳ درصد، آلمان با ۳۱٫۵ درصد، ژاپن با ۱۸٫۹ درصد، کره‌جنوبی با ۱۵٫۴ درصد، روسیه با ۱۵٫۱ درصد، چین با ۱۳٫۴ درصد و ایران با ۶٫۴ درصد در جایگاه‌های بعدی قرار دارند. این درحالی است که از زمان شیوع ویروس کرونا در جهان، به‌رغم اینکه دوره‌ای رشد تولید سایر کشورها منفی شد، رشد تولید فولاد ایران مثبت باقی مانده است.

لازم به توضیح است که ایران در ماه فوریه ۲۰۲۱ با ثبت رشد ۱۱٫۵ درصدی تولید، بیشترین رشد را نسبت به ماه فوریه ۲۰۲۰ در میان ۱۰ کشور نخست تولیدکننده فولاد به خود اختصاص داد.

براساس این گزارش، تولید فولاد جهان در ماه آوریل ۲۰۲۱ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۳٫۳ درصد افزایش و به  ۱۶۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تن رسیده است. تولید فولاد در کشورهای اتحادیه اروپا در ماه آوریل با افزایش ۴۲٫۸ درصدی به ۱۲‌ میلیون و ۹۰۰ هزار تن رسید.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.