پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
۸ سال رشد چشمگیر در صاردات فولادخام
24 تیر 1400 - 9:57
شناسه : 15141
براساس گزارش‌های منتشر شده از سوی معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت، صادرات فولادخام با رشدی دو هزار و ۸۸ درصدی در بین سال‌های 1392 تا 1399 روبه‌رو بوده است.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، طی مدت هشت ساله یاد شده صادرات وزنی فولاد خام با ثبت رشد چشمگیر سه ‌هزار و ۳۹۶ درصدی، از ۱۸۶.۳ هزار تن در سال ۱۳۹۲ به ۶ میلیون و ۵۱۳ هزار و ۶۰۰ تن در پایان سال ۱۳۹۹ رسید. علاوه بر این ارزش دلاری این صادرات نیز با ثبت رشد دو ‌هزار و ۸۸ درصدی، از ۱۲۱ میلیون دلار در ابتدای دولت یازدهم به دو میلیارد و ۷۴۷ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار در پایان سال ۱۳۹۹ رسیده است.

کاهش واردات فولاد خام

میزان تناژ واردات فولاد خام نیز در این مدت با ثبت افت ۹۹ درصدی از ۷۷۵.۶ هزار تن در سال ۱۳۹۲ به ۶‌ هزار تن طی سال گذشته و از نظر ارزشی نیز با ثبت کاهش ۹۹ درصدی، از ۴۸۹ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار در ابتدای دولت یازدهم به ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار در پایان سال گذشته رسید.

رشد ۱۵.۵ درصدی اکتشافات معدنی در دولت تدبیر و امید

بررسی آمارهای منتشره معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از رسیدن اکتشاف ذخایر معدنی کشور (ذخایر قطعی) به ۵۵ میلیارد تن تا پایان سال ۱۳۹۹ و رشد ۱۵.۵ درصدی آن در مقایسه با آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید است. لذا میزان اکتشاف ذخایر معدنی کشور (ذخایر قطعی) در سال ۱۳۹۲ و زمان آغاز به کار دولت یازدهم ۴۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تن بود.

تعداد معادن فعال کشور در دوره زمانی هفت ساله، از ۶ هزار و ۱۶۵ معدن در سال ۱۳۹۲ به ۶ هزار و ۱۳۰ معدن در پایان سال گذشته کاهش یافت و افت ۰٫۶ درصدی را ثبت کرد.

شایان ذکر است که میزان استخراج سالیانه معادن فعال در این مدت، از ۳۶۲ میلیون تن در سال ۱۳۹۲ به ۴۵۵ میلیون تن در پایان سال ۱۳۹۹ افزایش یافت و رشدی ۲۵.۷ درصدی به ثبت رسانید.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.